Hej,
Kan man på något sätt endast skicka lönebeskeden via Kivra? Vi behöver inte att de anställda ska kunna se sina lönebesked i Visma Min Lön. Kan man ta bort den kopplade mailadressen men ändå bocka i rutan för lönebesked Visma Min Lön/Kivra?
Hej @MILU_2025
Välkommen som ny forummedlem.
För att kunna skicka lönebesked till Kivra via vårt system behöver tjänsten Lönebesked (tidigare Visma Min Lön) vara aktiverad både för företaget och för respektive anställd. När denna funktion är aktiverad skickas lönebeskeden automatiskt till Kivra för de personer som är anslutna till tjänsten hos Kivra.
Det går tyvärr inte att endast skicka lönebesked via Kivra utan att samtidigt ge tillgång till Lönebesked. Funktionen är sammankopplad, vilket innebär att när du väljer att skicka lönebesked via Kivra, kommer de tillgängliggöras även i Lönebesked för de anställda.
Ha en fin dag
Har en kund där dom valt att inte längre stämpla sina tider i visma min lön. VI stängde då ner den funktionen för kunden för att de skulle slippa den kostnaden. Men nu när jag ska skicka lönebeskeden så får jag inte iväg dem digitalt till Kivra gör lön i visma 600. Känns så antikt att stoppa ner utskrifterna i brev och posta dem.
Hej @Norrland
För att kunna skicka lönebesked digitalt till Kivra via Visma Lön 600 behöver ni kontrollera följande:
Gå till Personal - Anställda - Aktivera anställda och se till att de som ska få digitala lönebesked fortfarande har markeringen kvar för Min Lön/Kivra.
Gå sedan till Arkiv - Synkronisera digitala tjänster och synkronisera en gång.
Om det fortfarande inte fungerar efter dessa steg är ni välkomna att ringa oss på 0470-706000, så kan vi felsöka tillsammans.
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.