Det finns en utskrift som heter arbetstidsförkortning/Arbetstidskonto - skuld som visar timmar o pengar.
Skulle behöva ha en för komptimmarna med pris också. Hittar inte den - hur kan jag få fram den?
Måste jag göra en egen rapport?
Vilket löneprogram har du?
I Visma lön 600 får man ut kompskulden i pengar tillsammans med semesterlöneskulden om man bockar i "Visa kompskuld" (eller liknande rubrik)
//Carina
Om jag tar ut sem.skulden per 260228 så blir semesterdagarna rätt men när jag kollar på komp.timmarna så tar den timmarna som är per 260131 och då blir inte den komp skulden rätt.
Innebär att jag först behöver ta ut sem.skulden per 260228 o sedan får jag ta ut den igen per 260331 för att komptimmarnas skuld ska bli per 260228.
Vore ju bra att ha en separat lista för kompskulden så som finns för ATK-skulden...
Lägg till på önskelistan - är ju bara att kopiera ATK-skuld listan o byta var de hämtar komp.timmarna istället....
Ja, jag hade också gärna haft komptimmarna på en egen skuldlista. Semesterskuld och löneskuld är ju två olika poster i bokslutet så det hade varit bra med separata underlag till detta.
Jag tar alltid ut semesterskuld och kompskuld efter att jag kört lönen där avvikelserna för den period jag vill ha skulden är reglerade, det gör ju att man får plocka det månaden efter.
@Tinna Gunnarsson Får man lägga en önskelista så håller jag med @Mia2025 🙂
//Carina
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.