Hej,
Behöver får fram en lista på alla anställda som visar vilket deras aktuella schema är.
Har sökt men hittar inget - Hur gör jag?
Stort önskemål från mig också, har också letat efter det, men hittar ingen möjlighet till lista. Hoppas Spiris har något förslag!
Hittade denna men det går ju inte skriva ut någon lista där o då måste man gå in på varje schema för att se vilka som finns kopplade...
Borde inte vara så svårt att få till en lista som går att skriva ut..
Hej @Mia2025
Det finns i dagsläget ingen samlad rapport i Visma Lön 600 som visar alla anställda och vilket arbetsschema de är kopplade till. Du har redan hittat den bästa lösningen som finns i programmet i dag.
Gå till Personal – Arbetsscheman
Markera ett arbetsschema i listan
Välj Visa anställda kopplade till arbetsscheman
Då visas vilka anställda som använder schemat. Från den listan kan du använda Skriv ut (Ctrl+P) om du vill skriva ut informationen.
Som alternativ finns utskriften Personalkort, där arbetsschemat följer med för respektive anställd. Den ger dock ingen samlad översiktslista utan blir en ganska omfattande utskrift med mycket annan information.
Jag håller helt med om att detta inte är optimalt om man vill ha en tydlig överblick men i nuläget är detta de möjligheter som finns.
Tänk om...
Om det hade varit möjligt att få lagt till schema som möjligt val, egen ruta. När man skapar en egen utskrift utifrån tex personallistan, skulle det finnas under "övriga fält" eller någon annan rubrik. Kanske Spiris kunde hjälpa oss med?
Ps. Ni hade underlättar för er själva, att få fler kunder att utöka kopplingen till Anställd, och digital tidrapportering, om detta hade varit enklare att få fram. Är ett högt berg att klättra över om man har företag med många anställda och många olika scheman.
Hej @Christel9
Jag förstår verkligen frustrationen, och behovet av en samlad lista med anställda och deras tillhörande scheman är helt rimligt – särskilt i verksamheter med många anställda och flera olika scheman.
Jag har själv registrerat detta som ett internt önskemål till våra produktutvecklare.
Tack!
Då kanske vi kan hoppas på en förändring snart..
Då får vi se hur länge det dröjer innan det blir möjligt. Tyvärr dåliga erfarenheter om olika önskemål från kunderna. Tex är det flera år sedan flera kunder ha bett om att kunna skriva ut redovisning av fackavgifter som fil som man kan ladda upp till tex metall. men än idag så er bjuder ni bara pdf.
här sitter många företag o behöver lägga in dem manuellt på fackets sida - 12 ggr år. När det inte kan ta mer än max 4 timmar för en programmerare att lägga till så att det går att välja en fil om man vill ha det. Det är så dåligt!!
Att sedan höra i er reklam att ni underlättar för småföretagare.... nä så är det tyvärr inte längre. Företagsledningen vill bara ha in nya kunder = högre omsättning, men att tillsätta resurser för att ta tillvara på kundernas intresse är man inte så intresserade av tyvärr.
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.