Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Hege OTS
NY MEDLEM

Resor och utlägg för betalning

När en anställd har haft utgifter i november och vill att dessa ska betalas med novemberlönen, hur kan jag då importera dessa så att de inkluderas i denna månads lön och inte i decemberlönen?

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Hege OTS 
 

Välkommen som ny forummedlem. 


För att ett utlägg ska betalas ut tillsammans med novemberlönen behöver det hamna i den avvikelseperiod som hör till novemberkörningen.

Avvikelseperioden ligger oftast månaden innan löneutbetalningen – för novemberlönen är det vanligtvis oktober.

 

Det betyder att om en anställd haft en kostnad i november, men vill få den utbetald redan med novemberlönen, bör utlägget registreras i Resor & Utlägg med ett datum i oktober.

 

Systemet använder nämligen registreringsdatumet inom avvikelseperioden för att avgöra vilken lönekörning utlägget hamnar i – på så sätt kommer det med i novemberlönen och inte i decemberlönen.

Ring oss gärna på 0470-70 60 00 om du vill att vi visar i ditt program. 

 

Välkommen!