Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Det är semestertider i forumet - Vill du ha snabb hjälp?
Ring oss, vi hjälper dig gärna!
Christel9
UTFORSKARE

Semesterdagar i appen anställd

Hej!

Någon mer som fått frågor från anställda som reagerat på att det står minus på antal semesterdagar i appen Anställd? När det i verkligheten inte är uttaget för mycket semesterdagar.

Jag som löneadministratör ser samma sak i den anställdes kalender i Anställd (tidrapporteringsprogrammet) Men förstår inte hur det kan bli det minus som står, är ologisk.. Även om jag tar hänsyn till ännu ej registrerade/överförda uttagna semesterdagar till löneprogrammet.

Någon som har en bra förklaring?

3 SVAR 3
CarinaEsp
CHAMPION

Hej,

Hur har ni semesteråret? Är det intjänande och uttag samma år så är ju inte alla semesterdagar intjänade ännu när man tar ut sommarsemestern så då blir det minusdagar fram tills uttagen semester har tjänats in.

//Carina

Ja det är intjänande och uttag samma år. Men min uppfattning är inte att det är detta som ställer till det här. Vill bara försöka tolka vad siffran kommer ifrån.. Om man tittar på månaden före i tidrapporteringen, i detta fall juni, som är rapporterat i juli. Då står det rätt, alltså det fulla antalet som den anställde har rätt till hela året, inte bara det antal de tjänat in hittills. Sedan har de tidrapporterat juli och då är det inte bara avdraget från det antal dagar som finns i juni utan mycket mer.. så de hamnar på minus ganska mycket. Kan inte tolka hur Visma/Spiris får fram denna siffra..

CarinaEsp
CHAMPION

Då är mitt förslag att du kollar med supporten om det inte går att läsa sig till det i instruktionerna.