Vårt företag går nu in i en mindre aktiv fas, och inte mycket lär hända närmaste tiden.
Hur bär jag mig åt för att stänga av Visma Utlägg och därmed undvika kostnaden?
/ Uffe
Hej @Uffe_R
Tack för din fråga! Jag förstår att behovet kan förändras över tid.
Om du väljer att avsluta ditt abonnemang för Resor & Utlägg (Visma Utlägg) innebär det att du inte längre kan arbeta i funktionen, och all information raderas i samband med att abonnemanget upphör.
På hjälpsidan Uppsägning av ditt abonnemang beskriver vi steg för steg hur du gör för att avsluta tjänsten och vad som är viktigt att tänka på innan – till exempel att ladda ner information du vill spara.
Hoppas detta hjälper! När du vill koppla på funktionen igen är det bara att höra av dig så hjälper vi dig igång. 🌻
Funderar på en sak till.
Vi kommer rimligen inte att fakturera mer på kanske ett par år, om någonsin.
Tänkte om vi kan stänga av faktureringsdelen också.
Edit: Ser nu att faktureringen inte kostar extra. Stämmer det?
Känns detta som en rimlig approach?
/ Uffe
Hej @Uffe_R
Ja, det går att nedgradera till bara Bokföring om ni känner att faktureringen inte behövs. Då sparas ert nuvarande företag med både bokföring och fakturering som ett arkiv, så ni kan se tidigare fakturor, men ni kan inte skapa nya.
Om ni skulle uppgradera till fakturering igen längre fram så följer inte de gamla fakturorna med in – de finns kvar i arkivet. Och stämmer, faktureringen kostar inget extra idag, så om ni ändå vill behålla den kan ni helt enkelt låta den vara utan att använda den.
Om det blir aktuellt för dig att göra en nedgradering rekommenderar jag verkligen att du ringer supporten först på telefon 0470-70 60 00 så vi kan säkerställa att inga missförstånd uppstår och då vet jag att du är i trygga händer.
Ha en fin dag!
Eftersom jag bara letade kostnader att kapa så gör vi inget åt detta.
Har ändå bara haft en kund under åren, så inga problem
/ Uffe
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.