Kan ni vara så kundorienterade att ni fixar en möjlighet som man kan HITTA ENKELT att skicka in skrivna frågor och bifoga filer för frågor eller problem som inte är akuta, utan man måste sitta i telefonkö?
Ibland skymtar det förbi att det finns en AI-chat - finns det? var hittar man den?
Era hjälpsidor är omöjliga att hitta i och söker man på nå't får man noll träffar eller alldeles för många...
Att hänvisa till ett forum, där du kanske inte får relevanta svar är DÅLIG KUNDSERVICE.
Och att få en massa löljiga badges är ju ett hån!
Hejsan!
Vad tråkigt att höra att du upplever att det är dålig kundservice i vårt forum. Vi tänker tvärtom att det är en fin service som inte många erbjuder. Här kan du dessutom få svar på kvällar och helger av våra duktiga användare. Vi i personalen ger alltid svar på obesvarade programfrågor och kontrollerar även svar som vi ser att användare ger varandra, för att ni ska kunna vara trygga. Det kan ta några dagar innan första svar, men vi besvarar alla programfrågor.
Jag tar med mig din feedback kring söket i vår skrivna hjälp, och ser om det finns något vi kan göra där för att förbättra. Samtidigt vill jag tipsa dig om Google istället. Sedan Google lanserade AI-svar använder jag själv det väldigt mycket. Du får dessutom källan (som i detta fallet blir vår skrivna hjälp). Skriv alltid frågan riktad till programmet. Ex "Hur gör jag detta och detta i Lön 600".
Hur du hittar självhjälp beror lite på vilket program du har, men för att nå den skrivna hjälpen för Visma Lön inifrån programmet kan du klicka på F1 där du står - då kommer du alltid till info om just den sidan.
AI-chatt har några av våra molnbaserade tjänster - Bokföring & Fakturering samt Lön bland annat. Vad jag kan se har du idag inte abonnemang på dessa tjänster. Vi jobbar ständigt på att förbättra AI-tjänsterna och utbudet. I Visma Lön och Tid har vi idag inte AI-chatt tyvärr.
Du får hemskt gärna ställa din fråga direkt här i forumet så hjälper vi dig gärna.
Ha en fin torsdag!
/Ebba
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.