Varför vill ni inte att man ska kunna hitta "allt bra" ni har kopplat till hemsidan?? Blir ju lika trött varje gång jag letar och försöker hitta något. Ni har ju ingen sökfunktion! Varför? När där finns så mycket bra egentligen, att hämta..
Efter kanske tre varv på nätet i allmänhet, alltså inte vid första sökningen, så lyckas jag hitta något som finns på er hemsida, som löser mitt problem. Men så ska det väl inte behöva vara?
Hej @Christel9
Du har helt rätt – det ska absolut inte behöva krävas tre varv på nätet för att hitta rätt hos oss. Det värmer att du tycker att vi har så mycket bra innehåll men det hjälper ju föga när vägen dit upplevs rörig och en sökfunktion saknas.
Vi tar verkligen till oss av din feedback och arbetar ständigt med att förbättra hemsidan och din kommentar bekräftar hur viktigt det arbetet är. Både sökfunktion och en tydligare struktur är högt
prioriterade i vårt utvecklingsarbete.
För att vi bättre ska förstå vad som saknas och kunna förbättra upplevelsen får du gärna återkomma och berätta vad du letade efter. Var det exempelvis support i skriftlig hjälp eller något annat innehåll?
Just denna gång var det en mall för reseräkning med traktamente, som jag visste att jag hittat hos er tidigare, men nu var helt omöjlig att förstå vart jag skulle leta..
Men har letat efter olika saker tidigare också, och blir lika frustrerad varje gång. Eftersom jag jobbat mycket länge med Visma/Spiris så vet jag ju vad jag kunnat hitta tidigare, men nu slår jag ju huvudet i väggen varje gång.. När det inte ens finns en sökfunktion och eran uppdelning i rubriker inte stämmer med hur jag tänker..
Under "blogg" hittade jag detta, och många steg vidare... Hur skulle jag kunna gissa det??
Så första steget borde vara att öppna sökfunktionen, det kan väl inte vara så svårt?? Finns ju på de flesta hemsidor idag, i alla fall de som använder sin hemsidan aktivt.
Hej hej @Christel9
Tack för din värdefulla feedback. Jag tar den direkt vidare till mina kollegor som ansvarar för webben så att de får ta del av både dina synpunkter och det konkreta exempel du beskriver.
Jag beklagar att det upplevs svårt att hitta rätt hos oss och hoppas att vi framöver kan göra det enklare för dig och andra besökare att hitta vårt innehåll.
Tack för att du tar dig tid att beskriva hur du upplever det – även om jag självklart önskar att du hade sluppit bli frustrerad från början. 🌻
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.