Tack för tipset! Ska ta de vidare till vår ekonom och se vad han säger om det! Ser att allt blir fördelat på detta vis, osäker på om han vill ha det så eller bara arbetsgivaravgifterna!
Hej @Sandkalla
Välkommen som ny forummedlem.
När du skapar lönekörningar i ditt löneprogram kan du för anställda som använder Min Lön/Kivra välja vilket datum lönebeskedet ska visas. Om det är många lönebesked som är schemalagda samma dag kan det dröja lite innan lönebeskeden visas. Senast klockan 17 det valda datumet bör dock alla anställda se lönebeskedet i Min Lön/Kivra.
Ha en fin dag
/Tinna
tack för snabbt svar. då måste jag nog ringa och felanmäla för så fungerar det inte hos oss tyvärr. har alltid gjort så innan men tror det ändrats vid någon uppdatering i höstas./lisa
Hej @Fd medlem
Tack för att du hör av dig till oss.
Visma Lön kommer att hämta värden från alla lönearter av typen övertid. Du kan se vilken typ en specifik löneart har genom att gå till lönearten på fliken Grunduppgifter. Om timmarna har registrerats med en annan löneart som inte är av typen övertid kan du enkelt komplettera detta direkt i arbetsgivarintygets registreringsbild.
Ha en fin dag
/Tinna