Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej@Fd medlem Tack för ditt önskemål. Jag har lyft det med vår utvecklingsavdelning och jag återkommer i tråden när jag har mer information./Cecilia
Hej @Jan Bokföring! Det är troligtvis en av löneutbetalningarna som inte har gått iväg som den ska, då felmeddelandet inte specificerar vilken anställd som det gäller. Kika in på banken och kontrollera löneutbetalningarna därifrån först. När du ser vilken lön som har blivit stoppad kan du manuellt betala ut den på banken. Därefter rekommenderar jag att se över uppgifterna på den anställda och rätta till det som kan ha blivit fel. Det som du själv kan titta på är: - Kontrollera om det hoppat in något mellanslag. Om du har kopierat in kontonumret så kan det ibland komma in ett mellanslag som inte ska vara där 🙂- Har den anställda en adress inlagd?- I rutan för land är de viktigt att du skriver in tex Sverige istället för SE, då detta kan påverka löneutbetalningen.- Har bankkontonumret och clearingnumret tillräckligt många siffror? Om du inte får bukt med det efter att du stämt av ovanstående så tycker jag att du tar kontakt med supporten som kan koppla upp sig för vidare felsökning. Önskar dig en fortsatt fin dag! /Tinne
Hej @Christel9 ! Det går inte att göra det helt automatiserat med hjälp av snabbvalen i det här fallet. Du kan använda snabbval i 45 dagar på de anställda som bara har 45 dagar, därefter behöver du manuellt använda lönearterna för sjukskrivining. Eftersom att det inte kan göras helt automatiserat så behöver du själv ha koll på när sjukperioden ändras och lägga in andra lönearter. Återkom gärna om du har några funderingar. Hoppas att du får en fin måndag! /Tinne
Hej @Fd medlem Tack för att du ställer din fråga i forumet. I hjälpavsnittet Semestertillägget utbetalt vid ett tillfälle kan du läsa om hur du betalar ut semestertillägget för anställda med villkor 20 och 40 utan att "försnilla" några semesterdagar för dem 🙂 Testa det och återkom om du har några följdfrågor. Trevlig helg! //Tinna
Hej @ÅsaDer Tack för att du hör av dig till oss och välkommen om ny forummedlem. Det låter som omvänd löneväxling skulle vara något för dig. Läs mer i hjälpavsnittet Bilförmån - nettolöneavdrag eller omvänd löneväxling och återkom om du har några frågor. Ha en fin dag //Tinna