Hej @Lönetjejen
Tack för att du hör av dig till oss i forumet.
Förstår att ni tycker att det är förvirrande och svårt. Det tyckte vi också 🙂
När jag läser texten från Collectum tolkar jag det som att du ska räkna från den första sjukdagen, dvs 4 maj i ditt fall, och ett år framåt. Då borde den 105 dagen bli i början av mars 2023 men för att vi vara säkra på att det korrekt tänkt så rekommenderar jag att du ställer frågan till Collectum.
Trevlig helg
//Tinna
Hej @Fd medlem
Vi har diskuterat detta internt och jag skulle rekommendera dig att kontakta en redovisningskonsult, samt gärna även till Skatteverket för mer råd kring detta. Vi är måna om detta blir hanterat på korrekt sätt så inte dina anställda får restskatt.När du vet hur det ska hanteras är du välkommen att återkomma så hjälper vi dig gärna.
// Anton
Hej @Numbers_and_Friends
Tack för att du skriver till oss i forumet.
Som Lön ser ut idag kan du inte skriva ut personalkortet. Ett tips är om du har Anställd så kan du skriva ut därifrån via Personuppgifter.
Vi ser dock gärna att du lämnar detta som ett förbättringsförslag till våra utvecklare via Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Lön . Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.
Ha en härlig dag
//Tinna
Hej @Fd medlem
Tack för att du skriver din fråga i forumet och välkommen som ny forummedlem.
Testade i mitt program och då ser jag arbetsgivaravgiften enligt bilden:
Stämmer inte det hos dig vill jag be dig att slå en signal till vår support så kopplar vi upp och felsöker tillsammans med dig.
Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet
//Tinna