Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Specificera momsen på både utläggsrapport och lönebesked.
Ja, rätt dagar ligger under betalda respektive obetalda. Tycker också att systemet borde räkna fram rätt semesterdaglön, har aldrig varit något problem tidigare. Jag kontaktar supporten men tack för ditt svar.
Hej Margareta! För att kunna hjälpa dig på bästa sätt så skulle jag behöva lite mer information om vad för typ av uppgifter som du ska föra över till det köpande företaget. Gällande GDPR så rekommenderar vi att ladda upp information på en säker yta så som Google Drive eller Dropbox som bara de aktuella personerna kommer åt. Återkom med mer information så ska vi kika vidare på det! /Tinne
Tack för ditt förtydligande. När du skriver att du har höjt upp månadslönen så innebär det att du gör omvänd löneväxling, men jag uppfattade dig som att du ville göra det som ett nettolöneavdrag - dubbelkolla gärna om det är omvänd löneväxling eller nettolöneavdrag som du ska göra. Ska du göra omvänd löneväxling så ska du plocka upp lite fler lönearter, då ska 2101, 2102, 1306 och 1180 finnas på lönebeskedet. Då redovisas inget i 013/133 på arbetsgivardeklarationen. Om du ha ett belopp i 013/133 så är det ett nettolöneavdrag som du ska göra och då ska du inte höja lönen. Då ska du endast följa den övre delen i hjälpavsnittet Bilförmån - nettolöneavdrag eller omvänd löneväxling. Ovan gäller för förmånsbil. När du ska lägga in förmånen för själva drivmedlet så använder du löneart 2103 och 2104. Hoppas att det blev tydligare för dig nu, annars får du självklart återkomma! /Tinne