Hej,Jag hade samma problem förra året. Då la jag den nyaste nya lönen fr o m 2/5.Prova det så tror jag inte att du behöver justera så mycket manuellt.//Carina
Hej Tilda!
Välkommen som ny forummedlem 🙂
Om man uppdaterar från Visma Lön 300 till Visma Lön 600 så kommer inga inställningar som har med era tidkoder/utläggskoder att förändras. Det vill säga, inget ändras nne i ditt löneprogram förutom att det tillkommer viss funktionalitet och att du kan göra lön för flera anställda än vad du kunde i Visma Lön 300.
Det du kommer att behöver säkerställa i Visma Lön är att se till att era tidkoder/utläggskoder stämmer och att dessa koder även finns upplagda i TransPA.
Du ska se att allt kommer att bli jättebra och behöver du bolla tankar och idéer så finns vi här.
Glad sommar //Tinna
Hej Sallybadini!
Jag är inte riktigt med på vad det är som har skickats till dig. Är det ett användartips om att man kan klarmarkera tidrapporterna i förväg eller är det något annat som du har fått? Är det kanske ett sommarbrev med tips från oss där vi tipsar om lösningar och funktioner som kan underlätta arbetet i löneprogrammet?
Det är bäst att du slår en signal till oss på supporten så kan vi lösa det via den kanalen istället och så får du förklara vad det är vi har skickat så löser vi det tillsammans.
Välkommen att kontakta supporten och glad sommmar!
//Tinna