Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack snälla för svaren!
Hej,Känns som detta är en fråga som du får ta med din bank.//Carina
Hej! Jag har testat att lägga in löneraderna i Lön och eftersom raderna med 2125 Förmån hushållsnära tjänster, arbetskostnad och 2126 Förmån hushållstjänster, material, utrustning mm tar ut varandra blir resultatet 0 i fältkod 021 på arbetsgivardeklarationen. Ska beloppet redovisas i fältkod 021 även i det fall den anställde betalar hela förmånen? Dubbelkolla gärna med skatteverket hur detta scenariot ska redovisas i arbetsgivardeklarationen när den anställde betalat hela förmånen. Annars tycker jag att det ser rätt ut, men för att det ska bli någon avdragen preliminärskatt på lönebeskedet krävs det också att den anställde har ett belopp i månadslön. /Malin
Hej,När det gäller komptimmar så är det inget som med automatik bokas upp vid lönekörning. Du får helt enkelt ta ut en semesterskuldlista där du inkluderar kompsaldo och därefter boka upp löneskuld utifrån saldot du får fram. Finns det kompsaldo sedan tidigare så får du fördela beloppet på antalet timmar i kompbanken och fördela kostnaden på projekt/icke projekt. Tänk på att skulden för kompsaldo inte inkluderar arbetsgivaravgifter, det får man lägga till själv.//Carina
Hej,Använder du ett löneprogram? I så fall så ligger det troligtvis två lönearter på själva övertiden. Dvs ordinarie timlön + övertidstillägg. I så fall ska du ta 40 timmar på ordinarie tid och därefter 5 tim övertid.Det innebär att det kommer bli 45 timmar med ordinarie timlön och 5 tim med övertidstillägg, men det visas på 3 olika rader eftersom timlönen till övertiden är kopplad till övertidstillägget.//Carina