Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Kanon. Precis det har hänt.Kontaktar er i en lucka under morgondagen så kan vi titta på det.Tack så länge.
@CarinaEsp Det är en bra tanke men tyvärr inget vi har ett färdigt stöd för i Visma Lön just nu. En tanke jag hade när jag lekte runt i programmet är att skapa ett projekt per barn, detta förutsätter däremot att man inte har annan projektundervisning sedan tidigare. Mitt förslag är isåfallatt under Lönearbete - Projekt lägga upp ett projekt per barn, när du sedan registrerar föräldraledigheten via snabbvalet kan du länka namneti rutan för Projekt. Det syns inte i spårningen jag beskrivit ovan men du kan använda utskriften Lönehistorik, lönearter till exempel. På utskriften kan du göra Urval per Löneart och Projekt för att få en lättare överblick. Förhoppningsvis kan det underlätta något! 🙂 /My
Hej Tobias, Jag kan återskapa detta hos mig om jag zoomar in en bit i min webbläsare, men zoomar jag ut igen så täcker inte pop-up-fönstret knappenRegistrera tidutan lägger sig bredvid/ovanför. Om du håller in Ctrl och - (minus) så zoomas fönstret ut, löser det problematiken för dig då också eller ligger pop-up:en kvar och täcker knappen? Återkom gärna! /My
Vill bara upplysa om att det inte är tillåtet att låta semesterersättningen ingå i timlönen. Det strider mot semesterlagen.Man kan betala ut semesterersättningen i samband med lön om det gäller en säsongs- eller extraanställning, men det ska klart och tydligt framgå av lönespecifikationen vad som är lön och vad som är semesterersättning.
@Fd medlemJag ska uppdatera texten lite, jag inser att det saknas lite gällande Kivra. För att skicka lönebeskeden vidare till de anställdas Kivra-låda behöver du aktivera det också. Arbetar du i Visma Lön Smart väljer du att öppna Visma Lön Anställd från Mina tjänster. Arbetar du i Visma Lön 300/600 väljer duLönearbete och klickar på knappen Visma Lön Anställd/Min Lönlängst upp i menyn. I Visma Lön Anställd väljer du Kivra till vänster. När du har godkänt avtalen och aktiverat integrationen kan du skicka lönebesked precis som vanligt från. De anställda som har en Kivra-låda får automatiskt sina lönebesked dit. Övriga anställda läser sina lönebesked i Min Lön/appen Lön Anställd. /Anna
Awesome