Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Ja, det gick att göra så som du skriver men först efter att jag ändrat från Min Lön till Papper.När Min Lön var markerad som lönebesked gick det inte att spara eller komma vidare och det valet fanns som default, jag valde det inte själv.
Hej SamCam71,När det kommer till Handelsbanken har vi alltid haft inställningen i Visma Lön att bankgiro ska anges oavsett vilket filformat du väljer.IBAN och BBAN används framförallt för utländska betalningar och Visma Lön har endast stöd för betalning till svenska konton. Du kan läsa mer om inställningarna för din bank i den skrivna hjälpen.Har du fått nån annan information från din bank så får du gärna kontakta supporten och dela den med dem.Ha en fin dag!
Tack Becke för att du uppdaterade din tråd och på så vis hjälper andra användare (och mig som inte hade en aning om detta). Önskar dig en fin eftermiddag och välkommen tillbaka till forumet. /Tinna
Hej,Kanon, tack för hjälpen!/Carina
Hej! Det finns ingen automatisk funktion som känner av att avsättningen ska bli i pension när kompbanken överstiger 100 timmar. I forumtråden Extra avsättning till pension » har My gett exempel på hur man kan hantera en manuell avsättning. Jag tänker att du manuellt får lägga in löneart för att redovisa avsättningen och manuellt minska kompen för den anställde. Du kan också ställa in att ackumulatorn för Komptid ska säga till när en anställd överskrider 100 timmar. Det gör du under Lönearbete - Ackumulatorer. Leta upp ackumulatorn som heter Komptid och fyll i 100 i fältet Överstiger. Då kommer programmet säga till om lönebeskedet gör att 100timmar överskrids. På en lönespecifikation där 100 h överskrids får du då manuellt minska ner kompen för den anställde till 100 timmar. Det kan du göra med löneart 4108. Därefter registrerar du avsättningen till pensionen enligt Mys förklaring. Antingen om du vill använda samma lönearter som hon föreslår eller om du vill göra kopior av dem. Hoppas att detta hjälper dig vidare! För anställda som är anslutna till IF Metall rekommenderar vi det större programmet Visma Lön 600. Där finns funktioner för att hjälpa till med bland annat semester och avsättningar till arbetstidsförkortning. (Det du efterfrågar i detta fallet hanteras inte automatiskt i Visma Lön 600).