Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej ueg__! Kompen justerar du enklast i löneprogrammet, då löneadministratören kan kontrollera vad den anställde har för kompsaldo inne i tidbanken eller på lönebeskedet under "Saldo". Därefter kan du använda löneart 4108 - Komptid uttag och manuellt räkna ner antalet som är fel så att du får 0 i saldo. När du sedan justerat detta på en lönekörning och synkroniserar i löneprogrammet kommer saldot att justeras i nästa period i Visma Lön Anställd. Jag vill också tipsa dig att om ni inte hanterar komp i företagetså kan ni skapa upp ett avtal i Visma Lön Anställd som inte hanterar komp, så minimerar ni risken för för att detta händer igen 🙂 Hoppas detta hjälpte dig i din fråga, annars är du självklart välkommen att återkomma till oss i forumet. Önskar dig en fortsatt fin dag! /Tinne
Hej Kerstin, Vårrekommendation är att du inte ändrar i rutan Semesterrätt eftersom t.ex Semesterskuldlistan använder semesterrätten till sina beräkningar för intjänande dagar. När man har sammanfallande intjänande/uttagsår så kan inte programmet räkna av frånvaro som ligger framåt i tiden utan här krävs att du själv är lite extra observant ochändrar antalet betalda dagar om du vet att personen kommer vara frånvarande mycket under året och då menar jag att personen kommer att ha ej semestergrundande frånvaro. Har du några följdfrågor eller funderingar så är du alltid väkommen att höra av dig! Tinna
Tack för att du återkopplade till oss och ha en härlig dag! Tinna
Hej Tinna!Jag fick svar av försäkringskassan, och det stämmer mycket riktigt det@Christel9skrev.Tack!
Hej! I dagsläget har vi ingen funktion för att kunna koppla en löneart till en viss resultatenhet. Jag tycker att det var en riktigt intressantidé och har framfört detta till vårt utvecklingsteam. Viåterkopplar i tråden om status på detta framöver. Jag har tittat på vad det finns föralternativa arbetssätt för dig att koppla en löneart till en resultatenhet. Det förstaalternativetär att göra så som jag tolkar att du gör idag, att lägga in det direkt på lönebeskedet. Det andra alternativen är att du väljer att bokföra anställdaslöner på en resultatenhet. Detta ställer du in genom att gå in på fliken Personal - Anställda - välj anställd - Flik 3 Lön - Välj resultatenhet. Vill du läsa mer om detta så kan du kika på vårt hjälpavsnitt Bokföra anställdas löner på resultatenhet och projekt. Om du har fler funderingar så är du varmt välkommen att återkomma till oss i forumet. Tack för din idé och ha en fin helg! /Tinne