Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! I dagsläget har vi ingen funktion för att kunna koppla en löneart till en viss resultatenhet. Jag tycker att det var en riktigt intressantidé och har framfört detta till vårt utvecklingsteam. Viåterkopplar i tråden om status på detta framöver. Jag har tittat på vad det finns föralternativa arbetssätt för dig att koppla en löneart till en resultatenhet. Det förstaalternativetär att göra så som jag tolkar att du gör idag, att lägga in det direkt på lönebeskedet. Det andra alternativen är att du väljer att bokföra anställdaslöner på en resultatenhet. Detta ställer du in genom att gå in på fliken Personal - Anställda - välj anställd - Flik 3 Lön - Välj resultatenhet. Vill du läsa mer om detta så kan du kika på vårt hjälpavsnitt Bokföra anställdas löner på resultatenhet och projekt. Om du har fler funderingar så är du varmt välkommen att återkomma till oss i forumet. Tack för din idé och ha en fin helg! /Tinne
Hej,Det var ju trist. Trodde att man kunde få hjälp där.Är ni med i någon arbetsgivarorganisation inom Svenskt Näringsliv? Ta kontakt med dem. Vi har i alla fall väldigt mycket hjälp av vår arbetsgivarorganisation. Fantastiskt hjälpsamma jurister.//Carina
Hej Davor! Då vi, som du redan vet, inte har fullt stöd för Byggnadsavtalet behöver duhantera dessa lönearter manuellt. Vårt förslag är att du använder lönearterna 1201 Traktamente helt(ej skattepliktig) och 1190Traktamente skattepliktigt (skattepliktig) och kopierar dem. Där kan dulägga in ett annat à-pris.Detta à-pris kan du sedan behöva ändra på lönebeskedet om det är olika från gång till gång beroende på antalet dagar med mera. Du kan absolut koppla lönearterna till varandra se programhjälpen Koppla löneart Testa gärna vårt förslag till lösning i Övningsbolaget som följer med programmet så allt blir som du har tänkt dig. Hoppas att detta kan underlätta för er. /Tinna
Hej Sofie, Jag kikade på utskriften Sjukfrånvaro till Årsredovisningen. Här kan du göra urval på valfri period och utskriften tar med sig ordinarie arbetstid. Sedan kanske utskriften är lite väl innehållsrik på andra punkter men är, vad jag känner till, den bäst lämpade om man vill ha ut dessa parametrar som du frågar efter. Hoppas den kan hjälpa dig! Tinna
Hej! Ni hittar uppgiften i loggningen. Den finns under Arkiv - Företagsunderhåll - Loggning. Här gör du urval på programdelen Anställda och sen om du vill kika på en specifik anställd så väljer du det också. Händelsen heter antingen Levsätt för lönebesked eller Skicka lönebesked medberoende på när ändringen gjordes (fältet i programmet har bytt namn). Hoppas att detta är vad ni efterfrågar 🙂