Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Normalt så har man inte förskottssemestern bokförd utan den visas endast som en upplysning i löneprogrammet.När man tar ut semesterlöneskuldslista så kan man välja att visa förskottssemester eller inte. Om det är bokfört så är det i så fall semesterlöneskulden som ska ökas.
Man beräknas semesterersättning på samma sätt som man beräknas semesterlön (29§ Semesterlagen). Provision är en del av den anställdes lön, vilket innebär att man ska betala semesterersättning på provisionen, precis som all annan lön. Provision är semestergrundanderörlig lön.
Hejsan! När du skriver ut löneart 6153 så förstår jag det som att ni går efter Detaljhandelns avtal och då finns det en del att tänka på och beräkningen kan se annorlunda ut beroende på hur lång sjukperioden är men också i vilken månad den inträffar. Om vi till exempel kikar på löneart6153 - Sjuklön dag 2-14, 80% månavl (arbdgr 1-22) Detaljh. så används dennaför att registrera sjuklön heldag när månaden har 1-22 arbetsdagar, börja därför med att kontrollera att sjukperioden är i enkalendermånad som omfattar 22 eller färre arbetsskyldiga dagar och om så är fallet är lönearten korrekt. I vårt skrivna hjälpavsnitt Karensperiod för Detaljhandelnfinns flera exempel som jag tror och hoppas kan hjälpa dig på vägen om något skulle kännas oklart. Ha en trevlig helg! 🙂 /My
Tips på vad du kan kontrollera om du inte ser dina lönebesked i appen Spiris Anställd.
Hej Monica, Förstår att det kändes frustrerande men skönt att det till slut löste sig för dig. Det är svårt för mig att svara på vad det berodde på och jag kan inte se att vi hade någon rapporterad driftsstörning. Upplever du att detta händer igen är du välkommen att höra av dig till oss eller följa fliken kända fel så får du ett mejl om vi har några problem i programmet eller tjänsten. För att få mejl om pågående incidenter behöver du först logga in i forumet, gå till önskat område och sedan klickar du på de tre prickarnauppe till höger och väljerPrenumerera. När incidenten är löst plockar vi bort den från listan. Ha en fin dag! /Tinna