Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Tommy, När alla avvikelser är registrerade i lönekörningen ska du skriva ut lönebesked, utbetalningslista och bokföringsunderlag. Du kan även skapa utbetalningsfil och SIE-fil för bokföringsunderlaget. Först måste du se till att alla lönebeskeden är klarmarkerade och att lönekörningen är låst. Sedan klickar du på knappenGå till utskrift/utbetalningunderLönearbete - Lönekörningar. De inställningar du gjort i anställningsregistret och i företagsinställningarna påverkar vilka valmöjligheter som finns för utskrifter och utbetalningar. Klicka på knappenSkriv ut / skapa filför att skriva ut bokföringsunderlag och för att skapa SIE-fil för bokföringsunderlaget. Önskar dig en fin onsdag! /Tinna
Hej Ann, Det är ju lite samma sak här. Det fackliga avtalet får tala om för dig vad som gäller och när du fått information om hur du ska ändra semestervillkor så finns det en guide även för detta. I hjälpavsnittet för Lön 600 i avsnittetByte av semestervillkor/semesterperiod kan du läsa om hur du hanterar ett eventuellt byte i av semestervillkor i ditt löneprogramsamt små tips på vad du ska tänka på. /Tinna
Hej@Davor P1 Tack för dina frågeställningar. Det är en hel del av dina frågor som är bäst att diskutera med byggnads om men jag ska ändå försöka besvara dina frågor så gott jag kan. Min känsla är att byggnads borde kunna hjälpa dig få fram vilken sysselsättningsgrad de anställda ska använda sig av om de går enligt det schemat du beskriver. Har de anställda gått med på arbetstiden med samma månadslön som har heltid för eller är de införstådda att de ska gå ner i tjänst? När det gäller nettosemestern så tycker jag du kan använda dig att detta då de nu blir intermittenta. På din sista fråga om helgersättning på arbetsfri dag så är min känsla att detta inte ska utges, men dubbelkolla gärna med byggnads. Vänligen Jesper
Hej Lisa, Precis som Carina skriver såväljer du vilka tillägg och//eller avdrag som ska ingå i den retroaktiva löneberäkningen och så kollar programmet på vilka av dessa lönearter som du har använt från den dag löneförhöjningen börjar gälla och fram till den dag du lägger in den nya lönen i anställningsregistret. Hoppas du är med på min förklaring och annars får du gärna skriva till oss igen. /Tinna
Åtgärder när du får meddelande om att att BITS-tjänsten inte är aktiverad.