Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Tomas!Vi har inget lösenord från oss som du ska lägga in här. Det är den som installerat SQL:n som har systemadministrationsrollen för SQL:en, och för att komma åt SQL-instansen används Windows Authorization för den som installerat SQL. /Mita Jonsson Content Producer - Visma Administrationsfamilj/Visma Tidfamilj
Hej Eva! Precis som Carina skriver så tror jag också att frånvaron ska vara semestergrundande. Du kan läsa mer i användartipset Anställda med smittbärarpenningdär vi även beskriver lite mer hur du ska hantera det i ditt löneprogram. God Jul! /Tinna
Hej Anna,Tack för ditt svar!En excel-fil hade varit önskvärt! Det går ju att "fixa och trixa" själv, men i ett annars så bra system, så borde det ju gå att få fram det verkliga beloppet som har rapporterats. Det kan ju skilja sig vad som står på lönebeskedet mot vad som rapporteras till SkV, speciellt när det blir en tillfällig ändring och för de företag som använder tex FoU.Tack på förhand!
Hej! Jag hittade den här tråden och tänkte bara uppdatera er lite. 🙂 Från och med 2021 tillkommer det en ruta i arbetsgivardeklarationen där du ska redovisa betalt för drivmedel vid privat körning, ruta 098. Idag kom version 2021.0 av Visma Lön med stöd för detta. Har du anställda som har betalar för drivmedel behöver du justera dina lönearter:Hur anpassar jag lönearterna till de ändrade reglerna för redovisning av drivmedel vid privat körning med förmånsbil på arbetsgivardeklarationen » God jul!🎅
Tack för ett tydligt svar!Men då innebär det också att programmet inte heller kan hålla reda på antal semestergrundande sjukfrånvarodagar under semesterår 1.För om en person varit sjuk i 180 dagar under första delen av semesteråret och sedan blir frisk, men sedan blir sjuk igen under samma semesterår, så börjar programmet om med 180 nya semestergrundande dagar trots att de redan är förbrukade?Finns det något sätt att göra så att jag kan få en varning när 180 dagar är nådda?