Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hejsan! I lön 300 kan du använda dig utav snabbvaletÖvriga tillägg/avdragför att betala ut den retroaktiva lönen, använd någon/några utav lönearterna1175 Retroaktiv lön, ej semestergr lön,1176 Retroaktiv lön, semestergr lönoch1177 Retroaktiv lön, semestergr rörligberoende på hur underlaget för semesterberäkningen ska påverkas.Beloppet får anges manuelltoch beloppet får du enklast fram genom att kolla på perioden från oktober 2019 till dess att löneperioden ändrats. Du får kika på eventuell månadslön, sjuklön, övertidsersättning m.m som har betalats ut, vad den anställde skulle haft enligt den korrekta månadslönenoch betala ut mellanskillnaden. En rekommendation är att använda en utav utskrifterna för Lönehistorik under Utskrifter och spårning - Utskrifter så behöver du inte gå igenom lönebeskeden var för sig. Känns något oklart får du gärna återkomma! 🙂 /My
Hej Ulrika, Eftersom man enligt semesterlagen inte får plocka av intjänade dagar så saknar våra löneprogram stöd för detta. Du fårhantera detta manuellt och efter att du gjort semesterårsavslut i programmet minska antalet betalda dagar manuellt. Önskar dig en fin dag! /Tinna
Hej@Fd medlem Prova att i fältet summa skriva in tex +1000 och inte bara 1000 så ska det komma upp en dialogruta som säger "Du har angett ett positivt värde, lönearten är normalt avsedd till negativa värden". Klicka på OK så kommer du istället få ett belopp med positivt tecken.
Hejsan! I löneprogrammet ändrar du detta under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Inställningar. När du gör ändringen krävs det att lönen den 24:e april är låst så inte denna påverkas utav ändringen och rent programmässigt behöver du inte tänka på något speciellt efter ändringen. Precis som du säger får de anställda ingen lön utbetald förrän juni nästa gång, vilket innebär att du inte skapar en ny lönekörning förrän i juni i Visma Lön och då får de anställda lön för maj månad. Har ni haft inställningen för avvikelser förgående månad tidigare kommer de anställda i junis lönekörning både ha avvikelser från april och maj. Jag tolkar det som att detta är rätt och riktigt avtalat med de anställda också, om inte ska detta göras innan ändring utav löneperiod från innevarande till förgående månad. Ha en fin fredag och kommande helg! /My
Hej igenJag har dessa inställningar och schemat har gällt under hela året och även inställningarna där ser ut som de ska, men jag fick det inte att stämma riktigt när jag gjorde semesterårsavslutet (beror nog på att jag haft fel semesterrätt under hela året då jag missat att det alltid ska vara 25), så jag ändrar semesterrätten nu på det nya året, så kommer det nog att stämma vid nästa avslut.