Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej igen! Det kommer inte vara ett problem. 🙂Du får en varning av programmet som visar på att ändring av lön redan skett samma datum och i samband med varningenfår du också en fråga om du vill ersätta den med den nya lönen. /My
Hej! När det kommer till vård av barn så finns det precis som du verkar upptäckt endast snabbvalsinställning för om den anställde är timavlönad eller månadsavlönad eller tillhör handelsavtalet (om du har Visma Lön 600). Men jag hittade ett sätt att komma runt det om det är två olika beräkningar som ska användas beroende på personalkategori (arbetare/tjänsteman). Gå in under Lönearbete - Lönearter och in på löneart 3318. Gör inställningarna i beräkningsformeln och ta bort markeringen för Arbetare till höger. Döp eventuellt lönearten till Vård av barn tjänstemän. Kopiera därefter lönearten och den nya 33181 döper du eventuellt till Vård av barn arbetare. Gör inställningarna i beräkningsformeln och sätt markering i Arbetare och ta bort markeringen för Tjänstemän. När du sen använder snabbvalet på respektive personalkategori så kommer programmet välja rätt löneart beroende på om den anställde är arbetare eller tjänsteman. Du får gärna kontrollera så att detta funkar även för dig och att det ser rätt ut när du gör en lönekörning. Jag har heller inte testat om detta går att göra på fler typer av snabbval/lönearter. Är du i behov av ytterligare beräkningsformler får du skapa personalvariabler som My beskrivit tidigare.
Hej Sofie, Hittade en instruktion från SCB som beskriver vad som ska redovisas och faktorer vi ska tänka på när vi redovisar statistiken. Hoppas den kan hjälpa dig och annars är du välkommen att skriva till oss igen. /Tinna
Var kan jag som administratör korrigera anställdas tider/stämplingar?
Hej! Ovan svar är fortfarande aktuellt. Ha det fint! /Moa