Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!För att skriva ut en lista med den informationen du har skrivit in i rutan "Anhörig" på fliken 1 Grunduppgifter på den anställde får man bygga en egen rapport.Det gör man genom att gå in under Arkiv - Rapportgenerator. Välj sedan "Anställda" uppe till vänster under "Register" vid listpilen. Klicka sedan på plustecknet till vänster om "Grunduppgifter" och "Anhörig", här kan man sedan bocka för det man önskar få med på sin lista.I rutan "Rubriktext" skriver man in önskad rubrik. Klicka på knappen "Uppdatera" så får man en överblick hur utskriften kommer att se ut.För att sedan spara utskriften så att den går att återanvända via utskriftscentralen klickar man på knappen "Spara" nere till höger. Utskriften hittas därefter i utskriftscentralen högst upp under "Egna rapporter"./Fredric
Hej!Menar du att du har lagt in timmarna han har jobbat även i september där han gick över till fastanställning med fast månadslön och fast schema? Det som händer då är att timmarna du har skrivit i kalendariet manuellt genom knappen ändra arbetstid överstyr timmarna som ligger enligt schemat och därmed blir summeringen av timmarna annorlunda än den schemalagda arbetstiden.Jag skulle stämma av hur timmarna ligger inlagda i kalendariet och stämma av mot verkligheten. Är den verkliga arbetade tiden 172 timmar bör det även stå så på lönebeskedet. Det som påverkas om det är fel är den ackumulerade arbetstiden och den semestergrundande arbetstiden./Johan
Hej.Jag utgår från att du menar att man inte får en specificering på fördelningen som man kan göra för resultatenheter och projekt.Ett alternativ som finns är att använda sig av utskriften som heter kvantitetsredovisning, jag ger ett exempel på en anställd och period nedan där man ser fördelning är gjord.Jag hoppas att detta kan vara till hjälp.
Hej Gerd!Det är en bra fråga du ställer och jag är inte helt säker på mitt svar. Generellt tror jag inte att mansom arbetsgivarekan kräva detta från den anställde, då det sällan nämns något om detta i kollektivavtal mm. Tror heller inte att det tas upp i föräldraledighetslagen. Det man som arbetsgivare däremot kan göra, är att kräva intyg på att föräldradagar faktiskt har tagits ut av den anställde vid ett tillfälle där arbetstagaren varit föräldraledig, men det är ju en annan sak.Kanske finns det någon duktig löneadministratör eller forumanvändare med insyn i detta som kan ge dig ett definitivt svar?!Tack för ditt inlägg
Hej Birgitta,Det kommer inte automatiskt vilket är ett bra förslag men du kan lägga in detsom en anteckning på den anställde med ett påminnelsedatum. Då syns det på startsidansamt "ploppar upp" när du gör lönekörningen.MVHKenneth
Awesome