Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej,När man får detta meddelande så beror det alltid på ej kompletta scheman eller avtal. Dessa är då rödmarkerade.Kontrollera även de schema och avtal som är markerade som inaktiva.Finns det möjlighet att komplettera dem även om de inte ska användas så gör gärna det.Under Avtal är det vanligt att tex detaljhandeln är rödmarkerat och inkomplett och det beror i så fall på att det på flik OB-regler saknas en starttid för företaget ordinarie arbetstid.Under menyn Schemaläggning - Arbetsscheman beror det oftast på att deltidsscheman ej har ett valt heltidsschema på raden Baserat på heltidsschema.Kontrollera gärna också att ni inte har två scheman med helt identiska namn.Om ni ändå inte får det att fungera så kontakta gärna supporten via kontakta ossdå vi gärna då vill titta på det tillsammans med er.Ha en fin dag!/Cecilia
Hej igen,Kan hålla med dig att det kanske hade varit bra med en varning eller notis när man registrerar på det viset så att man kan åtgärda det innan man väljer att föra över den perioden.Vi tar det till oss som en förbättring framöver.Va bra att du löste det.Ha en fin midsommarhelg!/Cecilia
Hej,Helglön är en löneart som inte används av något snabbval.Därför kan du ej registrera helglön inne i Visma Lön Anställd utan får hantera det manuellt inne i löneprogrammet.Ha en fin dag!/Cecilia
Hej Mario,Det går jättebra att klarmarkera dagarna i förväg så länge man har registrerat tider/avvikelser på den perioden.När du har loggat in med din e-post och lösenord på vismaspcs.se så går du till Min kalender.Behöver man registrera avvikelser tex semester för en längre period så kan du ställa dig på första dagen och klicka på knappen Registrera tid.Ändra där sedan datumet under Till och med så att du får in hela din period och Spara.När hela månaden har registrerade tider/avvikelser så kan du redan då klicka längst ned på Klarmarkera även om det är långt kvar till den dagen.Ha en fin dag!/Cecilia
Hej Terese,Min första tanke när jag läser ditt inlägg är att det är fel på sysselsättningsgraden (SSG) på den anställde.Du kan kolla på två ställen både på flik 5 Semester och klicka på knappen Visa sparade dagar. saknas det SSG på nåt semesterår här, lägg in detSen kolla även flik 3 Lön och där har du troligtvis en aktuell sysselsättningsgrad men om det har felat på andra år så ska du klicka på pennan bredvid Genomsnittlig sysselsättningsgrad och se hur det ser ut.Jag tänker att den genomsnittliga sysselsättningsgraden är lägre än vad den borde och då kan man välja att bocka i Använd egendefinierad sysselsättningradFår du ändå inte rätsida på det så behöver vi veta lite mer.Vilket semestervillkor har den anställde och är intjänande året, året innan eller pågående semesterår.Sen har ni valt att ta hänsyn till SSG för intjänandeåret av de sparade dagarna?Det ser ni om ni kollar under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Semester och sen dubbelklickar på det semestervillkor som den anställde har.Ha en fin dag!/Cecilia