Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack! Jag testar det. Ja, de har okejat sjuklön, men inte semestergrundande, så jag undrade hur jag skulle lägga in det.
Hej Isabelle,Om man har gjort inställningen med att sjukavdraget för tjänstemän enbart är 90% istället för 100% så ska programmet välja rätt löneart åt er när ni använder snabbvalet sjuk.Hur man gör den inställningen kan du läsa mer om i Sjukavdrag för tjänstemän efter dag 14»Däremot då den anställde har en månadslön på 40 800 kr så bör programmet välja löneart 3120 då hans årslön är högre än 7,5 basbelopp.Vilka belopp som gäller för 2018 kan du hitta här under ekonomifakta.Om du vill veta vad som skiljer dem åt är det enklast att kika under Lönearbete - Lönearter och leta fram dem en efter en och titta på beräkningsformeln.I mitt fall blev det olika avdrag beroende vilken löneart som användes. Läs gärna med under flik 3 Egna inställningar på lönearten i fältet beskrivning, där får man ofta en bra förklaring till när lönearten ska användas eller ej.Ha en fin dag!/Cecilia
För det fall det redan nu finns läkarintyg som ger en fingarvisning om fortsatt sjukskrivning är det bra att överväga om marslönen ska betalas utan justering av mars redan nu. Det kan ju annars vara risk för att en lönefordran uppstår på den anställdeMikael
Vi har många anställda med låg sysselsättningsgrad och även många som är behovsanställda. säkerligen har många av dessa personer även en annan arbetsgivare. Vad händer då om den andra arbetsgivaren också använder VISMA Mitt lönebesked.Jag har en anställd som faktiskt fick välja vilket företag han ville se specifikationer ifrån när han loggade in i fredags. Så ditt svar stämmer väl inte?
Så klart. Tänkte helt fel. Tusen tack för hjälpen.Ha en bra dag.