Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Ulf,Rent praktiskt sett hur man får hantera detta i programmet är att man låter programmet hämta upp det hela ackumulerade beloppet för perioden sedan 20170401 om man har inställningen semestervillkor 30. Då bör du få upp det beloppet på löneart 9103 semesterersättning, engångsskatt.Sen lägger du in löneart 3232, semesterersättning och med samma värde fast med minustecken framför. På dessa två löneartsrader bockar du ur rutan Skriv ut längst ut på varje rad.Då har du nollat bort skulden och får enbart denna månaden lägga in löneart 3232 igen och fyller i beloppet manuellt.Sen nästa månad sköter programmet detta åt dig så länge ni har villkor 30 och har bockat i rutan semesterersättning betalas ut automatiskt vid lönekörning.Däremot håller jag med Annica, är detta fast anställd personal och inte extra/säsongspersonal kanske de bör ha en annan inställning på flik 5 semester./Cecilia
Hej Anna,Om det är Lön 300 eller Lön 600 ni arbetar i kan ni använda er utav löneart 2118 eller ta en kopia på den så att ni kan döpa den till vart ni vill.Denna lönearten är markerad att påverka arbetsgivaravgift och den hamnar i ruta K12/47/65 på kontrolluppgiften.Den är även inställd som en förmån och påverkar därför det skattegrundande beloppet.Vill ni göra några ändringar på den eller kopiera befintliga lönearten 2118 gör ni det under Lönearbete - Lönearter och söker fram 2118, högst upp har du kopiera.Ha en bra dag!/Cecilia
Hej!När man använder lönearter för förmåner så används det motkonto som är valt under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Bokföring och rubriken Övrigt - Motkontering av Förmån. Det går i företagsinställningarna endast att välja ett konto för motkontering av förmån och det gäller då alla förmåner.
Hej!Börja med att kontrollera i Lön under Personal - Anställda - dubbelklicka på dig själv i listan och gå sedan in på flik 3 Lön. Ute till höger har du en text Skicka lönebesked med och där ska du ha valt alternativet Mitt lönebesked. Ligger det korrekt inlagt i löneprogrammet kontrollerar du så att du har tillgång till tjänsten stämplapå www.vismaspcs.seoch Mina tjänster. Som inloggadska du ha en ikon för Lön Anställd/Mitt Lönebesked och klickar du på den ska du komma vidare till Mitt Lönebesked.