Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej AE,Att ha flera företag på vismaspcs.se fungerar bra även om du som i ditt fall bara har en licens.=) Jag misstänker att du vill använda Visma Lön Anställd eller Min Lön i företag 2? Jag har mejlet dig en blankett, där vi behöver lite uppgifter, så skapar vi upp ett företag till åt dig på vismaspcs.se och efter det kan synkronisera internettjänsterna även i företag nummer två.Problemen du upplever med att skapa lönerna borde bero på (eller får du ett annat felmeddelande?) att du har Min Lön aktiverat och detta gör att du inte kan skicka iväg lönespecifikationerna då företaget inte har någon koppling till vismaspcs.seTa en titt i din mejl, skicka tillbaka blanketten med uppgifterna ifyllda och vi löser ditt problem=)Ha en fin fin lördag och tack för din fråga./Victor
Hej,Jag kan dessvärre inte säga vilket semestervillkor du ska använda utan det beror på hur det är sagt att ersättningen för semester ska beräknas. För månadsavlönade kan du använda både villkor semestervillkor 10 och 20 i programmet. Semestervillkor 20 baserar beräkningen av semesterlön + semestertillägg på aktuell månadslön med hänsyn till sysselsättningsgrad men det finns utöver detta en möjlighet att betala ut en klumpsumma beräknad på semestergrundande rörlig lön. Villkor 10 räknar istället fram en semesterdaglön baserat på semestergrundande lön + semestergrundande rörlig lön under intjänandeåret för semestern.De olika beräkningarna hittar du via länkarna nedan.Beräkningsformler semestervillkor 20/21.Beräkningsformler Semestervillkor 10.Hoppas detta kan hjälpa dig komma vidare.
Till Fora rapporterar du bruttolöner, så nettoavdrag eller nettoersättning behöver du inte fundera över.
Hej!Väldigt spännande fråga men jag har inte hittat något svar på hur andra företag hanterar detta rent praktiskt.Jag har hört några som har mer som en permissionsdag, alltså ledighet utan löneavdrag som de anställda får ta ut efter årsdagen för sin anställning. Detta kräver ju däremot manuell kontroll av antalet dagar.Fler användare får gärna lägga sig i den här diskussionen och komma med tips!
Ja, du har rätt. Det måste fallit bort när jag svarade, ber om ursäkt för det. Nu har jag kompletterat med sökvägen.