Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Om du har semesterårsavslut nu (generellt semesterår) sätter du datum före 2017-03-31./Anna
Hej CarinA!Det går bra att ändra på lönearten, då uppdateras uppgifterna och beräökningarna blir korrekta i semesterårsavslutet.Hoppas du inte missar sidan Semesterårsavslut i Visma Lön där vi har samlat filmer och instruktioner för de vanligaste frågorna./Anna
Hej!Jag skickar ett mejl till dig!/Moa
Hej igen!Korrigera snabbval heter det om snabbvalet ligger med i en låst lönekörning. Så då har semesterdagarna inte registrerats på en lönekörning till de anställda och det är helt korrekt att du istället klickar Ta bort snabbval. Genomför sedan punkt 2 och 3./Moa
Hej Helen,Det går dessvärre inte att lägga upp egna semestervillkor men jag tänker att du skulle kunna använda Semestervillkor 10, där det som standard är inställt för 12% i Semesterlön.Avtalet kan användas för timanställda och månadsavlönade kollektivanställda.Ersättning vid uttag av semesterdag för månadsavlönade görs ett dagsavdrag med 4,6% av månadslönen och semesterlön utbetalas.För timanställda görs inget avdrag, semesterdaglön utbetalas.Du kan läsa mer om semestervillkoret i dokumentet Semesterberäkning semestervillkor 10 - Semesterlagen, anställd med semesterdaglönHa en fin dag och återkom gärna om du har fler frågor eller funderingar/Susan