Hej Ing-Mari,Eftersom det är en timanställd blir det inget avdrag i pengar eftersom dom inte rapporterat timmar när dom varit frånvarande (motsvarar avdraget i pengar).Det är ju samma som när dom blir sjuka, inget avdrag i pengar bara sjuklön så allt är som det ska;)Registreringen är till för bl.a beräkning av semesterlöneskuld.MVHKenneth
Hej! Du kan välja"Ordinarie lön" på typ av lönekörning sedan tar du "Extra lön" på beskrivning av lönekörning när du skapar ny lönekörning. Detta gör det också möjligt att ha dem på samma utbetalningsdatum.
Hej Inger B!Ok, jag tänker mig att du plockar med den anställde på ett lönebesked, tömmer den resterande semesterersättningen, och nollar därefter ut densamma med löneart 3232, (i minus), så att dessa tar ut varandra.Tack för ditt inlägg
Hej Masterlivs,Jag är inte anställd hos Visma men vet att ni själva måste ansvara för säkerhetskopieringen eftersom Visma Lön 600 är ett program som är lokalt installerat hos er. Visma Backup är ett komplement bland internet tjänsterna som skapar en säkerhetskopia i "molnet" men det är en tjänst som man själv måste aktivera.MVHKenneth