Hej @MalinHolmstrom
Tack för ditt förtydligande.
I Visma Lön 300/600 motsvaras avtalstypen Ej specificerat av det som i Spiris Anställd heter Tjänsteman Standard. Detta är en standardinställning eftersom det inte går att i Visma Lön styra vilket avtal som väljs vid upplägg av ny anställd.
Det innebär att när en ny användare skapas kommer avtalet alltid att behöva kopplas om manuellt till den avtalstyp som ska gälla för just den personen, oavsett om Tjänsteman Standard är aktiverad eller inaktiverad.
Så fort du ändrat till rätt avtal första gången är allt i sin ordning för den anställde, men tyvärr finns ingen möjlighet att ändra denna förhandsvalda standard direkt i Visma Lön.