Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Emma__30 Löneväxling är möjligt, men det är vanligare att genomföra det löpande under arbetslivet än att starta precis innan en eventuell pensionering. Börja med att kontakta den part som ansvarar för ert avtal och säkerställ hur en sådan utbetalning eller löneväxling ska hanteras. När du vet vilken lösning som gäller är du välkommen att återkomma till oss. Om frågan visar sig vara mer komplex kan du boka tid hos någon av våra kunniga lönespecialister. Jag har även hittat en sida hos Pensionsmyndigheten som beskriver löneväxling till pension. Där går man igenom både fördelar och nackdelar, vilket kan vara värdefullt att ta del av innan ni fattar ert beslut. Lycka till och ha en fin dag!
Nu finns en ändringshistorik för justeringar du gör på anställda.
Hej @MalinHolmstrom Tack för ditt förtydligande. I Visma Lön 300/600 motsvaras avtalstypen Ej specificerat av det som i Spiris Anställd heter Tjänsteman Standard. Detta är en standardinställning eftersom det inte går att i Visma Lön styra vilket avtal som väljs vid upplägg av ny anställd. Det innebär att när en ny användare skapas kommer avtalet alltid att behöva kopplas om manuellt till den avtalstyp som ska gälla för just den personen, oavsett om Tjänsteman Standard är aktiverad eller inaktiverad. Så fort du ändrat till rätt avtal första gången är allt i sin ordning för den anställde, men tyvärr finns ingen möjlighet att ändra denna förhandsvalda standard direkt i Visma Lön.
Hej @Lisa_Boiardt_ Om det är många lönebesked som är schemalagda samma dag kan det dröja lite innan lönebeskeden visas. Senast klockan 17 det valda datumet bör dock alla anställda se lönebeskedet i Lönebesked/Kivra eller i appen Spiris Anställd. Upplever du att det inte stämmer så ringer du oss på 0470-70 60 00 så ska vi undersöka vad som hänt. /Tinna
Hej @Helena Tack för att du förtydligar behovet – det är en väldigt bra anledning. Vi förstår att en snabb närvarokoll skulle vara mycket värdefull. Tyvärr kan vi inte i nuläget säga när eller om funktionen kommer att införas, men vi återkopplar när vi får någon uppdatering kring detta.