Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Nyhet: Ansök om ledighet direkt i Anställd

(uppdaterad av Anna Svensson CONTENT PRODUCER ‎2025-10-31 12:24 )
I Anställd kan du skicka in din ledighetsansökan direkt – oavsett om det gäller semester, en ledig fredag eller ett annat viktig tillfälle du vill vara ledig.

Så här funkar det:

Du skickar in din ansökan i Anställd.

LenaE_0-1758022895372.png

Administratören eller attestanten får besked och kan godkänna eller avslå.

LenaE_0-1758023743773.png

För att ingen ska missa något dyker påminnelser upp på startsidan i Anställd – både när nya ansökningar kommer in och när de har hanterats.

Samtidigt som funktionen finns i webben kan du även använda den i vår Android-app. Stöd för iOS är på gång och kommer snart. Vi jobbar även vidare med att lägga till pushnotiser i apparna så att du får snabb info så fort något händer med din ansökan, utan att behöva logga in.
Mer överskådligt, mindre spring fram och tillbaka – allt på ett ställe.

Medverkande
12 Kommentarer
LindaJonsson
NY MEDLEM

meddelar ni i god tid så vi kan avsluta Spiris Tid?

Tinna Gunnarsson
MODERATOR
(uppdaterad av Tinna Gunnarsson MODERATOR ‎2025-09-22 08:26 )

Hej @LindaJonsson 

Kul att du är intresserad av den kommande funktionen i Anställd! Ett enkelt sätt att hålla koll på när vi släpper nyheter och smarta funktioner är att prenumerera på Nyhetsfliken i forumet.

Så här gör du:

Gå till kategorin Nyheter i forumet.
Klicka på knappen Följ uppe till höger och välj Följ.
Klart! Då får du mejluppdateringar varje gång vi publicerar ett nytt nyhetsinlägg.

Ha en härlig vecka 🌻

Helena
NY MEDLEM

Finns det en tidplan/datum för när detta "går live" ?

Jonas Rauker
NY MEDLEM

Guld värt. Hojta då det är igång.

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Helena  

Jag har ingen info om när det kan förväntas vara igång men som min kollega Lena skrev så uppdaterar vi här i tråden när funktionen är på plats. 

Ha en fin dag! 

Jonas Rauker
NY MEDLEM

Tack för svar. Följer nyheten 🙂

Jenny Lu
UTFORSKARE

@Tinna Gunnarsson @Anna Svensson - ledighetsansökan var aktiverat i Spiris hos oss nu, utan att vi visste om det. Våra chefer har fått frågor från anställda om varför deras ansökan inte godkänts, men vi vet inte hur denna funktion fungerar. Jag lyckades stänga av det under inställningar, men vill gärna veta hur jag får mer info om funktionen så att vi kan bedöma om vi vill använda den.  

Magnus Erixon
UTFORSKARE

Vi ser fram emot denna nya funktionen, men vill gärna få lite mer info hur det funkar!

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Ja hejsan!

Idag på morgonen släppte vi Ledighetsansökan!

Det finns mer info i hjälpen - bland annat:

https://support.spiris.se/anstalld/sv-se/content/online-help/versionsnyheter.htm, 

https://support.spiris.se/anstalld/sv-se/content/faq/ansok-om-ledighet.htm

https://support.spiris.se/anstalld/sv-se/content/online-help/ledighetsansokningar.htm 

Det är mitt fel att infon inte har uppdateras här i forumet, jag sitter just nu och försöker få till en snygg gif som visar hur det funkar. Men jag hinner nog inte få ut det förrän imorgon! Lovar att återkomma när det finns mer information! 🙂

Magnus Erixon
UTFORSKARE

Så bra! Men ni måste ju lösa så även Iphone användare kan ansöka direkt i appen! Majoriteten har väl ändå Iphone?

Anneli
NY MEDLEM

Hej,

är denna ledighetsansökan igång nu? Gäller den alla typer av ledighet såsom semester, tjänstledighet o föräldaledighet?

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

@Magnus Erixon ja, vi jobbar på att även iPhone-användare ska kunna göra sina ledighetsansökningar via mobilen. Jag uppdaterar när det finns!

@Anneli  ja nu finns funktionen aktiverad i Anställd! Och det går att ansöka om alla de typer av frånvaro du nämnde plus ett par till.

typer av frånvaro att ansöka omtyper av frånvaro att ansöka om

Jag har skrivit ihop lite mer om hur det funkar här: Ansök om ledighet direkt i Anställd och filar på lite innehåll till en film som kan visa hur det funkar. 

Hojta om det är något ni vill att vi förtydligar någon del.