Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Pratade nyss med supporten.Det går ju att gå förbi upplysningen om fakturor i flera perioder. Fakturan bokförs då på första öppna månad. I mitt fall augusti.Så det blev ungefär som du föreslog.
Hej @MagganI Visma Administration visas resultatrapporten enligt standard för resultaträkning, där intäkter presenteras som positiva belopp och kostnader som negativa. Rapporten är inte uppbyggd i debet/kredit‑kolumner som i huvudboken, utan är avsedd för att snabbt visa periodens resultat. Resultatrapporten i standardutförande går tyvärr inte att “vända” till debet/kredit, men via export till Excel eller en anpassad rapportmall kan du skapa en egen layout. Ha en fortsatt fin dag!
Hej @Klossoteket Tack för att du återkopplade med vad du fått veta från både Tradera och Konsumentverket – och för att du delade den slutliga lösningen. Det är värdefullt att få svart på vitt hur reglerna faktiskt gäller för enskild firma på en extern marknadsplats, och säkert något som fler kommer ha nytta av. Bra att frågan fick ett tydligt avslut, och att du justerat din information på Tradera utifrån detta. Ha en fin dag🌻
Visma Administration är inte skapat idag som en webbläsare där man kan ta Ctrl+Plus för att öka storleken på tecknen. Du får sänka upplösningen i Windows istället.Mvh Lena
Hej @A_ ITchefen I Visma Administration 2000 går det inte att ändra det automatiska filnamnet via malleditorn – den styr bara hur dokumentet ser ut, inte vad filen heter. Vill du ha “Proforma invoice – ordernr” som filnamn behöver du: Antingen spara PDF:en manuellt och själv skriva om namnet. Filnamnet är alltså hårdkodat för dokumenttypen och kan inte ändras från mallinställningarna. Ha en fin dag!