Hej! Inne på artikeln på fliken Spårning kan du se vilken faktura artikeln är upplockad på, vilket fakturadatum, antal och totalbeloppet för artikeln på den fakturan. Vill du ha det som en rapport finns den att ladda ner från vismaspcs.se. På sidan Rapporter för nedladdning hittar du under rubriken Kundfakturor rapporten Fakturasammandrag - artiklar. Vid rapporten hittar du också exempel på hur den ser ut och instruktion för hur du läser in den i programmet. Återkom gärna om detta inte var vad du sökte.
Hej! Det finns en inställning för detta i programmet. Har du den nya versionen 2013.01 hittar du fältet för detta under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Försäljning - flik 2. Normalvärden. När du har lagt in en kreditgräns där kommer den följa med till alla nya kunder som skapas efter det. Jag ser också att du ställt frågan till oss via vår chatt och fått ett annat svar där så jag har underrättat den supportteknikern också.
Hej! Då är jag med. I programmet hanteras varukostnad och lagerkostnad via markeringen för lagervara och lagerförändringsjournaler. Vill du inte markera varan som lagervara blir det som du säger tyvärr en manuell hantering via bokföringen.