Hej! Det finns ingen utskrift för att visa fakturorna. De fakturor som kommer faktureras är de som har ett F i kolumnen Åtgärd. När du har skapat räntefakturor kan du däremot ta ut antingen kundreskontralista eller fakturasammandrag och i urvalet Fakturatyp, skriva Ränt så kommer endast räntefakturor ut. Kan detta funka för dig?
Absolut, visst kan jag det! 🙂Vad jag menar att order som inte har blivit eller kommer bli fakturerade behöver makuleras manuellt. För att göra det går du in under Order i programmet. I rullisten upptill, till höger om raderaknappen (soptunnan) kan du välja att sortera fram enbart order som är Ej fakturerade. När du har gjort det kan du gå in på dem som du vill makulera och klicka i rutan Makulera längst ner i mitten. Då blir inte artiklarna som finns på ordern reserverade längre.Om du smidigt vill hoppa mellan dina order utan att behöva gå ut i listläget igen kan du använda dig av pilarna upptill till höger om rullisterna.
Det ska som sagt fungera, så jag tror det är bäst att du skickar in en säkerhetskopia på ditt företag till oss så vi kan titta på det här. Jag mejlar instruktioner till dig om hur du går tillväga inom kort.
Det är i första hand datumet på leverantörsfakturajournalen som avgör när fakturan blir bokförd. Har du däremot inställningen En verifikation per affärshändelse under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Bokföring så kommer fakturan bokföras på angivet fakturadatum. Om du då har flera fakturor i journalen kommer det även skapas flera verifikationer, en per faktura.