Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Thomas! I verifikationen som du skapar för själva utbetalningen registrerar du minskningen på banken och bokar upp en fordran. Därefter periodiserar du själva fordranskontot. I mitt exempel har jag valt att bokföra den förutbetalda kostnaden på 1790. Markera raden för 1790 och klicka på Periodisera. I rutan för periodisering väljer du vad periodiseringen ska heta, hur många månader den ska fördelas på och vilket motkonto som ska användas. Via knappen Uppdatera tabell kan du se vilka datum verifikationerna kommer bokföras på och hur de kommer se ut. Återkom om du inte får till det! Frågan gällande Visma Byråstöd får du gärna ställa i en ny tråd! 🙂 /Anna
Det fungerade !! Det ända tillägget var att när man funnit Funktionen och markerat den så måste man - skapa formeln (lägg till) knappen före att man OK:ar /Tack för hjälpen
Hej!Då kanske kundreskontralistan visar det du vill se. I den kan göra urval på fakturadatum och resultatenhet. Vill du ange en period gör du det genom att skriva startdatum, två punkter och slutdatum. Exempelvis så här: 140101..140228Då visar rapporten värden för januari och februari 2014.Nedtill i utskriftsdialogen kan du välja att utskriftsalternativet ska vara Kundsummeringar, för att få utskriften summerad per kund.
Toppen! Funkade kanon. Tack för hjälpen
Hej!Positiv räntefördelning är en skattemässig justering som man gör i samband med årsbokslutet. Den brukar därför inte bokföras, utan endast anges i samband med deklarationen.