Hej Joachim, Jag flikar in här eftersom jag följde er konversation lite. Efter ditt svar satte jag upp vårt Amazon-konto som 1971, dvs ett slags "bankkonto" eftersom vi har tillgång till pengarna och de dessutom används för att betala diverse avgifter till Amazon, så som marknadsföringskostnader. Det är även från detta konto som Amazon drar diverse avgifter, dvs seller fees, shipping fees, storage fees, marknadsföringskostnader osv, alla möjliga kostnader. Seller fees dras från Amazon-kontot direkt i samband med en kundorder, men man får först en moms-faktura på det en gång i månaden. Den summan som förs över till det svenska bankkontot är den som blir över efter att diverse kostnader har betalats från amazon-kontot. Därför tänker jag att det är passande att man bokför kostnaderna som just de kostnader de är, och att man drar kredit 1971. T.ex.: 6050 Debet 2614 Debet 1971 Kredit Eller: 5900 Debet 2614 Debet 1971 Kredit Eftersom man endast får en månatlig faktura på alla avgifter är min uppfattning att bokföra alla dessa små kostnader som en enda kostnad när man får månadsrapporten/fakturan. Det går ju inte att bokföra en kostnad utan underlag? Eller har jag fel där? Och sedan bokför man själva överföringen av det man får in på sitt svenska bankkonto så här: 1971 Kredit 1930 Debet
... Visa mer