2025-06-16
15:04
Hej @Katarina B Elf
Tack för din utförliga felsökningsbeskrivning och för att du redan testat flera tänkbara åtgärder. Här kommer ett förslag på lösning:
Starta kontrollpanelen
Välj Internetalternativ
Välj fliken Avancerat (se bild) och bocka i Använd TLS 1.2.
Gå också till fliken Säkerhet och klicka på Betrodda platser, välj där knappen ”Platser”.
Klistra in följande länkar i fältet du nu ser, och tryck sedan ”Lägg till”
https://wtse.vismaonline.com https://servicedirectory.vismaonline.com https://photoservice.vismaonline.com (mobilscanner) https://ai.vismaonline.com/ (Autoincoice) https://api.inexchange.com/ (autoinvoice) https://ac.vismaonline.com/ (autocollect) https://connect.visma.com/ ( inloggning Min Sida) https://www.vismaspcs.se/* (Min Sida) https://api.ai.vismaonline.com/ https://support.spiris.se är basen för hjälplänkar https://www.spiris.se är basen för hemsidan och min-sida
I vissa fall behövs även vissa portar läggs till som undantag, de är då Portar: 1433 TCP, 1434 UDP samt 443 både TCP och UDP på både klient och server.
Om det fortfarande inte fungerar, gå igenom följande punkter:
1. Uppdatera till senaste versionen av Visma Administration.
2. Gör undantag för spcsadm.exe i brandväggen.
3. Ändra timeout-tiden i kommandoradsverktyget. VOCRTIMEOUT:60 VOTIMEOUT:60
Du ändrar detta såhär:
1. Gå in under Hjälp – Om Visma Administration– Systeminfo. Ta fram Kommandoverktyget genom att trycka ner CTRL+SHIFT+K 2. Skriv VOCRTIMEOUT:60 3. Tryck Enter 4. Skriv VOTIMEOUT:60 5. Tryck Enter Om du inte är helt bekväm med att göra detta själv eller om du inte får det att fungera så ringer du supporten så hjälper vi dig. Tips! Ring på morgonkvisten men jag håller tummarna för att du fixar det själv. Snygg felsökning du gjorde! Guldstjärna till dig ⭐ /Tinna
... Visa mer
2025-05-27
08:14
Hej @Katarina B Elf Jag hittade tråden Återrapportering kundinbetalning camt054 där en av våra produktspecialister sist i tråden skriver: "Vi har nu släppt en ny version av Visma Administration, 2022.1 där vi nu hanterar återrapportering av kundinbetalningar i formatet camt.054.
Versionen hittar du på vår hemsida under Ladda ner och uppdatera och läs gärna mer om versionsnyheterna i vår skrivna hjälp."
... Visa mer
2025-01-13
16:41
Hej @Katarina B Elf
Nu har jag fått återkoppling från min kollega om att ni har haft kontakt och att ärendet är löst.
Ha en fin kväll och välkommen tillbaka till forumet framöver.
/Tinna
... Visa mer
2024-07-16
09:32
Hej @Katarina B Elf
Jag förstår att varningen är irriterande och har visat din tråd för våra produktspecialister. Detta kommer att korrigeras i framtida versioner av programmet men eftersom det är en felaktig varning som du kan ignorera, kommer vi inte att släppa en uppdatering för detta just nu. Tyvärr har jag ingen ytterligare information att ge i dagsläget.
Ha en fin dag
/Tinna
... Visa mer
2022-09-24
07:39
1Gilla
Hej Katarina, Tack för din fråga! För at du ska få den bästa hjälpen rekommenderar jag dig att du tar kontakt med mina duktiga kollegor på supporten, så får de kika på ditt ärende. Du når dem på måndag igen från kl. 09 på telefonnummer: 0470-70 62 00. Trevlig helg!
Jenna
... Visa mer
2022-04-29
11:31
Hej!
Självklart är detta något ni ska få hjälp med. Om jag har förstått situationen rätt så har vi varit i kontakt med dig och din kund och ärendet ska nu vara löst.
Har du några andra frågor är du alltid varmt välkommen att återkomma till forumet.
Trevlig helg!
/Tinne
... Visa mer
2020-06-02
09:56
Hej Katarina,
Ser att du har blivit kontaktad av en kollega till mig och vi fortsätter ärendet i den kanalen. Jag beklagar att detta inträffat och såhär ska det självklart inte vara.
/Tinna
... Visa mer
2020-04-22
09:45
1Gilla
tack för snabb respons, ha en bra dag!
... Visa mer
2020-04-09
09:26
1Gilla
Är också så att på dem där programmet aviserar kryss saknas det kryss ändå. Bara så man är uppmärksam på detta.
... Visa mer
2018-09-28
09:13
Nu hittade jag, tack 🙂
... Visa mer