2025-05-06
14:07
Hej @Assson
När du väljer alternativet Åtgärder - Ångra faktura, skapas automatiskt en ny faktura som kvittas mot den ursprungliga leverantörsfakturan. Den nya fakturan får samma fakturadatum som originalfakturan. Vid denna åtgärd återgår fakturan inte till utkastläget eftersom den nu är behandlad genom kvittning. Om du vill att vi tittar på hur det ser ut i ditt program är du välkommen att ringa supporten så hjälper vi dig gärna.
... Visa mer
2024-03-07
12:03
Hej @Assson
Jag ska försöka förklara tydligare 🙂
Funktionen du nämner "E-post med fakturan som bifogad pdf (gäller endast lokalt installerade program) 3,00 kr/st" finns inte i eEkonomi.
Istället har eEkonomi en funktion där fakturan kan skickas via e-post kostnadsfritt. Detta beror på att eEkonomi inte använder InExchanges e-post utan istället använder eEkonomis egna inbyggda e-postfunktion.
Scannad/tolkad pdf-faktura 8,00 kr/st är, precis som du skriver, när leverantörer skickar fakturan med epost till "orgnr"@autoinvoice.se.
Bra jobbat och ha en fin dag
/Tinna
... Visa mer
2024-01-09
14:14
Hej @Assson
Tack för att du kontaktar oss.
Nej, i Visma eEkonomi kan du inte skapa egna betalningsvillkor men du får gärna registrera ett förbättringsförslag direkt till våra utvecklare av Visma eEkonomi via knappen längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag.
Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål direkt till vår utvecklingsavdelning som utvärderar ditt förslag.
Ha en fortsatt fin eftermiddag!
/Tinna
... Visa mer
2024-01-03
07:52
Hej igen! Jag vill be om ursäkt att ditt svar har dröjt nu över jul och nyår. Hoppas att du har haft det bra. Det går att lägga in kvitto även i Tid Smart:
Välj Tid & kvitton - Kvitton.
Ladda upp kvittot. Du kan antingen dra och släppa en fil (bild eller pdf) eller klicka i rutan för att välja en fil.
Om du registrerar ett kvitto i mobilen har du möjlighet att ta ett foto på kvittot.
Klicka på Registrera för att registrera utlägget.
Fyll i uppgifterna för utlägget. De fält du kan fylla i förklaras nedan.
Klicka på Skicka för att skicka utlägget till den attestansvarige.
Om du har eget attestansvar sparar du kvittot genom att klicka på Attestera. Jag hoppas att jag har tolkat din fråga rätt. Om du har fler frågor är du varmt välkommen att återkomma eller att ringa in till vår programsupport via telefon. Ha en härlig onsdag! /Ebba
... Visa mer
2023-10-16
10:06
Hej igen @Assson!
De licenser du har hittar du under Mina Tjänster - Användare och tjänster. Klicka i den lilla togglebaren Visa tjänster för att se alla tjänster som dina användare har:
Här kan du ta bort och lägga på licenser på dina användare. Om du bockar ur en tjänst kommer du då ha en ledig licens att lägga på en annan användare. Om den lediga licensen inte används avslutas den automatiskt vid nästa avtalsperiod.
Om du har några funderingar kring dina avtal och licenser är du alltis välkommen att kontakta mina kollegor på avtalsavdelningen.
Önskar dig en fin måndag!
/Tinne
... Visa mer
2023-09-03
17:39
1Gilla
Tackar för svaret, Det vore toppen om det gick att ordna, för när vi börjar ett projekt så är det oftast i tidsmart något görs först, tex ute hos kund och man tar noteringar och skriver tid. och och senare så kommer man till eekonomi
... Visa mer
2023-02-07
15:34
Hej igen @Assson
Pratade lite snabbt med min kollega som hjälpte dig att komma igång och vi enades om att det bästa är om du hör av dig till supporten så vi får koppla upp och kika på hur det ser ut hos dig.
Vi är måna om att allt blir korrekt så du slipper krångel framöver.
Välkommen att kontakta supporten
//Tinna
... Visa mer