Hej, Vi är nya med Spiris, har både bokföring samt tid & projekt. Vi gör fakturaunderlagen i tid, efter att de anställda registrerat sin tid på olika projekt och fakturerbart / ej fakturerbart. Vi har haft enorma problem med att få till alla olika artiklar, dels så hänger de inte med över till bokföring och vi fick för sent till oss att alla artiklar först måste skapas i bokföring och föras över till tid. Detta gjorde att vi fick massor av dubbla artiklar i tid och sedan har våra medarbetare använt fel innan vi lyckats inaktivera rätt artiklar. När vi väl kommit så långt att vi öppnar underlag i tid, så är tiden dubbelt inlagd många ggr då artiklarna förmodligen är felaktigt inlagda. Inte nog med det, så får man inte upp nån varning i programmet innan man försöker skapa underlag till Bokföring, utan först där säger den att det blivit något fel i artiklarna då artikeln inte finns i Bokföring. Man skickas tillbaka, till projekt och underlaget man just lagt ner massa tid på att få till är som bortblåst och man behöver skapa om allt igen! (otroligt irriterande!) Sedan, efter man gjort om allt, får man bakslag än en gång för att ytterligare en artikel saknas i bokföring!!! Varför radar den inte upp felen 1 gång, så att man slipper göra om, och om igen. Vi har på riktigt suttit timtal med en enda faktura. Tillslut har vi struntat i allt ihop och skapat fakturan i Bokföring utifrån de uppgifter vi har istället. Men då försvinner ju hela idén med tid och projekt. Vi har bett om hjälp förr på e-post hos personen som hjälpte oss när vi köpte programmet men svaren uteblev när frågorna blev för många. Vi önskar hjälp från start, med artiklar och upplägg, vilka artiklar som ska vara synliga för anställda och inte. Vi önskar inte digital hjälp, då vi redan provat detta utan särskilt gott resultat. Kör ni ut till kunder? Just nu står vi bara och stampar, och kundfakturor läggs på hög för att det dyker upp fel i de flesta. ALLT utom smidigt.
... Visa mer