Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

När man förhandsgranskar tex en kontoanalys så kommer det upp symboler i menyraden föregående, gå till sida , nästa sida, utskrift etc. dessa symboler är jätteotydliga man måste ställa sig på varje symbol för att se vad man kan göra. Tidigare var dessa lika små men enklare och tydligare. kolla på det vad ni tycker
Hej @Lenasekonomi Anledningen till att du inte kan skriva under etiketten/taggen Skatt proffs är att den produktdelen har tagits bort från forumet och därför går det inte längre att skapa nya inlägg där. Äldre trådar finns fortfarande kvar att läsa, men nya diskussioner är stängda. Det är ett medvetet beslut och inget vi kommer att ändra framåt. Behöver du hjälp eller vill diskutera frågor kring Skatt proffs är du välkommen att kontakta supporten så hjälper vi dig där. Telefon: 0470-70 60 00 Välkommen!
Hej @Sjölander! Tack för ditt tålamod medan vi har undersökt det här närmare. Jag har nu fått svar från våra utvecklare, och de bekräftar att det du beskriver mycket riktigt är en bugg i version 2025.01. Det är vidarebefordrat till rätt team, men i dagsläget har vi tyvärr ingen tidsplan för när en fix är på plats. Förstår verkligen att det här stör arbetsflödet och blir tidskrävande, särskilt när du hanterar många fakturor. Stort tack för att du tog dig tid att rapportera det till oss! Jag tar självklart även med mig ditt önskemål om att bokföringskonton ska ligga kvar vid byte av kund på en faktura. Ha en fortsatt fin dag!/Tinna
Jag har ett AB, Vid en programändring i Visma spcs för några år sedan har jag sannolikt missat att matcha moms som jag fått tillbaka från Skatteverket och som betalats ut direkt till företagskontot. Då jag bokför allt manuellt har jag inte förstått att jag inte gjorde rätt, vilket resulterat i samma fel under några år. Saldot på företagskontot stämmer således, men saldot på mitt skattekonto 1630 stämmer inte med saldot för företaget på Skatteverkets skattekonto. I bokföringen ser det ut som skattekontot har ett minussaldo på 9395 kr medan på Skatteverkets konto är det plus 3137 kr. Jag har idag pratat med Spiris Support, Skatteverket och bolagsverket + spiris support igen. Jag har fått information att jag kan göra en manuell verifikation för de skattehändelserna som blivit fel (dvs den moms jag fått tillbaka som hela differensen består av) och att jag kan göra en not till Bolagsverket om missarna i bokföringen som blivit i programmet. Min fråga är nu hur gör jag den manuella verifikationen så att rätt konton påverkas? Jag förstår att det är 1630, men om jag använder företagskontot 1930 kommer inte saldot på det kontot att påverkas då? Saldot på företagskontot stämmer ju. Så vilket konto ska då användas? Är det debet som ska vara på 1630 eller är det kredit? - frågar för tydlighets skull för jag vill inte göra fel igen...
Hej! Momsen på inlästa kvitton tolkas fel sedan matmomsen sänktes. Går det förbättra?