Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Lisbeth10 Det beror lite på vad man menar med markering/inaktivt konto. Om du bockar ur rutan Aktivt konto i kontoplanen blir kontot inaktivt. Då kommer du inte få någon träff på kontot när du till exempel skapar en verifikation. Om du ändå söker på kontot får du istället information om att kontot inte är aktivt och en fråga om du vill aktivera det igen. När det gäller balansrapporten fungerar det däremot lite annorlunda. Ett konto som är inaktivt kommer fortfarande med i rapporten om det finns bokförda belopp eller en ingående balans på kontot under den period du skriver ut rapporten för. Om det däremot inte finns någon bokföring eller ingående balans under perioden kommer kontot inte med. I ditt fall tyder det på att det fortfarande finns ett saldo eller en ingående balans kvar på inventariekontona, och därför visas de i balansräkningen även om de är markerade som inaktiva i kontoplanen. Vill du att vi tittar på det tillsammans är du varmt välkommen att ringa vår support på 0470-70 60 00 så hjälper vi dig gärna vidare.Trevlig helg!
Hej @Thosam Det låter som att notifieringen kan ha fastnat i gränssnittet. Börja gärna med att uppdatera sidan eller logga ut och in i Spiris igen. Testa även att göra en hård uppdatering av sidan (Ctrl+F5). Du kan också prova att rensa webbläsarens cache eller öppna Spiris i ett privat fönster/annan webbläsare. Om den röda ettan fortfarande ligger kvar trots att inget utlägg syns är du välkommen att kontakta supporten på 0470‑7060 00, så kan vi koppla upp oss och felsöka tillsammans. Ha en fin dag!
Hej @MartinV Den här typen av frågor kring implementation och mappning i eAccounting API:et har vi tyvärr inte möjlighet att hjälpa till med här i forumet. För att få vidare hjälp rekommenderar vi att ni kontaktar vår API‑support. De kan titta närmare på just er integration och guida er rätt. E‑postadressen till API‑supporten hittar ni i ert API‑avtal.Välkommen!
Tack för svar, det var nog "den mänskliga faktorn" här som var problemet!
Hej@MiaMaria1! Hej, Tack för att du hör av dig, och stort förlåt för den extremt långa väntetiden. Att sitta i kö i nästan tre timmar är verkligen inte okej, och jag förstår till hundra procent att du blir frustrerad. Har du fått hjälp? Annars återkom här i tråden så ordnar jag att du blir uppringd. Anledningen till att det blev så här just igår - är att vi är mitt uppe i dagarna precis innan lönekörning. Eftersom vi säljer löneprogram har vi ett enormt tryck just då. Vår absolut största utmaning är att vi har några få dagar i månaden (och runt årsavslut/semsterårsavslut) där precis alla behöver hjälp samtidigt, medan det är mycket lugnare resten av tiden. Vi vill verkligen ge dig snabb hjälp. Ett tips framåt är att ringa oss direkt på morgonen – då är det betydligt färre som ringer in till oss. Vi förstår dock att det inte alltid går att styra när man behöver hjälp. Vi tar med oss din feedback och jobbar vidare på hur vi kan korta ner de här tillfälliga jättetopparna./Ebba