Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack Annica!Som sagt så har jag redan gjort själva lönekörningen för Januari och har inte klickat i något specifikt för att rapportera min 50procentiga frånvaro. (annat än att jag nämner det i text på min lönespec). Min fråga blir då, var exakt fyller jag i detta, är det i inställningar för mig som anställd eller när jag gör själva lönekörningen. Och, kan jag nu göra det i efterhand alltså efter lönekörningen men innan jag gör arbetsgivardeklarationen i visma?Tack/Sam
Hej @tunepaEfter att du gått igenom checklistan under Bokföring - Årsavstämning överförs bokföringsuppgifterna automatiskt till deklarationen och om du har Visma eEkonomi med tillvalet Deklaration & Årsredovisning för aktiebolag så behöver du inte bokföra årets resultat manuellt, programmet gör det åt dig automatiskt när du låser deklarationen. Du ska alltså inte bocka i att du vill bokföra årets resultat, skatt eller avsättningar innan du arbetat i Visma eEkonomi Deklaration/Årsredovisning, eftersom det programmet kommer att göra den bokningen åt dig. Jag bifogar en sammanställning av tips från oss som kanske kan komma väl till pass. Lycka till och ha en fin dag.
Hej @NicceD Det låter fantastiskt roligt att du planerar att utveckla ditt företag! 🌟 Spontant känns det som att en integration till Visma eEkonomi skulle kunna vara till stor nytta för dig, särskilt eftersom du kommer att arbeta med paketartiklar. Med våra integrationer kan du anpassa ditt program precis efter dina behov, och systemen kommunicerar med varandra vilket gör att mycket sker automatiskt. Det innebär mindre manuellt arbete för dig och mer tid till att fokusera på din verksamhet. För mer information, besök gärna vår hemsida och kika på avsnittet om Integrationer. Där hittar du också kontaktuppgifter om du vill prata med någon av våra experter direkt.
Hej!Konto 3011 är inte inställd med momskod "05 (25 %)" utan det kommer säkert från nåt tidigare program du haft. Bättre att du använder 3041 för tjänster eller 3051 för varor. Använd gärna faktureringsdelen i Visma så väljs rätt konto med automatik.Antingen går du in och byter till något av de konton jag föreslog på varje verifikation eller så lägger du till momskoden på varje verifikation.
Nej det är bara en avrundning. Bokför detta på konto 3740.
Awesome