Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej,du börjar med att matcha betalningar till de kundfakturor du har. Då blir det en differens kvar som motsvarar din dagskassa. Du klickar på Ny bokföringshändelse och få då fram konteringsrader som du bokför på. Om betalningen härstammar från ett kassasystem bör intäkterna redan vara bokförda och du ska matcha mot ett avräkningskonto, i annat fall bokför du intäkter och moms på raderna. Slutligen har differensen avklarad och du klickar på Bokför.
Den tar jag vidare - tack @Pacsac
Hej,Måste tyvärr meddela att "kopplat till prestandan" inte är ett speciellt användbart svar. Det är ju mer kopplat till usel prestanda när man har en funktion som ska kunna hantera flera fakturautkast, men där man måste klicka i eller ur 25 rutor innan den fungerar. Det är bara att begränsa listan till att visa 25 fakturautkast istället för dagens värde. Det är en korrigering som tar mindre än fem minuter att göra.
Hej @Eagle_ Om jag tänker rätt så gör du så här:Hantera den första fakturan (Faktura 1 på 2000 kr) 1. Registrera inbetalningen på 4000 kr via Kassa- och bankhändelser - Matcha.2. Välj först att matcha mot Inbetalning från kundfaktura. Välj fakturan det gäller.3. Nu kommer du ha ett Belopp kvar att stämma av nere till höger på 2000 kr. Klicka på Ny bokföringshändelse. Du ska nu matcha resterande belopp mot den nya fakturan, välj Inbetalning från kundfaktura och välj den nya fakturan. Det blir en delbetalning på denna. Kunden betalar de 2000 kr som är kvar på faktura 21. Registrera betalningen på 2000 kr via Kassa- och bankhändelser - Matcha.2. Välj att matcha mot Inbetalning från kundfaktura. Välj fakturan det gäller, en slutbetalning registreras på denna. Lycka till! /Tinna
Hej! Vi är medvetna om att vi inte har en optimal hantering gällande detta i programmet och vi har återigen lyft detta som en förbättringspunkt i Visma eEkonomi. Med det sagt har vi inte någon mer information i dagsläget om detta är något som kommer att förändras framåt i programmet. Ha det fint! /Jenny
Awesome