Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack för dina svar, tip och råd.Men jag jobbar ju i motvind angående detta och kan ju inte agera på egen hand. Men jag kanske helt sonika bara ska ge slaget förlorat och lämna min post som styrelseledamot. Då kan jag i alla fall stå rak i ryggen gentemot övriga delägare.
Hej,Jag undrar om man i följande exempel kan betala ut en del av kostnaden:Utbetalat bidrag under 2024: 4400 kronorKostnad för senaste friskvård 800 kronorTotalsumman blir 5200 vilket är mer än 5000 kronor. Kan man betala ut 600 kronor av 800 på detta? Eller måste utbetalningarna vara på hela beloppet?
Hej @spikey-studios Tack för att du kontaktar oss. Hur du går tillväga beror på hur inköpet är bokfört i Visma eEkonomi. Jag ger dig några olika alternativ så hoppas vi att något av dem kan hjälper dig. Har du lagt in en leverantörsfaktura kan du följa instruktionen Ångra eller ändra en leverantörsfaktura men har du istället bokfört manuellt under Bokföring - Verifikationer så följer du guiden Skapa en korrigeringsverifikation Hoppas att detta hjälper dig på vägen och om du stöter på några frågor eller problem, tveka inte att höra av dig till vår kunniga support så hjälper vi dig gärna. /Tinna
Äsch. Tänkte om det var en bransch med för, en annan, intressanta betalningstraditioner. Men orsaken är ju en helt annan. 🙂Antar att det är uteslutet att lära VD om kassaflöde och om att ha en bra ekonomi innebär att man vare sig skall betala de för sent eller för tidigt. 😊 Har tyvärr inget tips som åtgärdade den mänskliga faktorn. Utöver självklarheten att ställa om så fakturorna inte når VD i första hand men sådant kan vara känsligt, speciellt i mindre företag, speciellt om VD = ägare. Och jag misstänker starkt att du redan har försökt det. beklagar, går bet på denna.
Hej @Lisati Tack för att du kontaktar oss. Jag förstår att detta inte känns så bra och vi ska självklart hjälpa er. Angående problemet med flervalsfunktionen vid attestering och att alla attesterare kan se samtliga fakturor, så tycker jag att det är något vi absolut behöver undersöka närmare. Vår rekommendation i detta fall är att ni ringer in till vår support så vi tillsammans kan gå igenom inställningarna och se om vi kan lösa detta på ett bättre sätt. Det kan finnas anpassningar eller inställningar som behåller säkerheten och tydligheten i er attestordning. Vi vill såklart att ni ska känna er trygga och att processen ska fungera smidigt. Välkommen att kontakta supporten. /Tinna
Awesome