Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Gisela Välkommen som ny forummedlem och tack för din fråga! Jag förstår att det kan vara lite knepigt när föreningens behov inte matchar de standardrapporter och rubriker som finns i Visma eEkonomi. Tyvärr finns det ingen inställning i programmet som låter dig ändra detta direkt. Men jag rekommenderar att du skickar in ett önskemål om förbättringar till våra utvecklare via "Feedback och funktioner" längst ner i vänsterkolumnen i programmet. Ett annat tips är att exportera din rapport till CSV eller Excel. På så sätt kan du själv justera rubriker och flytta konton som du vill. Gå till den aktuella rapporten i eEkonomi.Välj "Exportera" och sedan önskat format (CSV/Excel)I Excel (eller liknande program) kan du justera rubriker och flytta konton efter behov. Hoppas detta hjälper er att få mer användbara och tydliga rapporter för er förening. /Tinna
Hej @einstein_wl Baserat på din beskrivning verkar det som att du har skapat en faktura och att konto 1928 finns med i verifikationen för fakturan. Det tyder på att fakturan redan är markerad som betald i systemet, vilket gör det svårt att matcha den som betald igen. Om du har gjort en överföring mellan ditt PayPal-konto och ditt företagskonto, bör detta registreras som en överföring mellan egna bankkonton. Vanligtvis används inte konto 1928 som företagskonto. Om du ändå ser en bankhändelse på företagskontot, kan det vara nödvändigt att bokföra det som 1930/1928 för att få det på rätt konto. Om det fortfarande är oklart eller om du behöver vidare hjälp rekommenderar vi att du ringer oss, så kan vi titta närmare på det tillsammans! Välkommen att kontakta supporten så hjälps vi åt./Tinna
Hej @CarinaM_ Beklagar att svaret har dragit ut på tiden. Nu har jag fått information från våra utvecklare som bekräftar att anledningen till att programmet hanterar urvalen på detta sätt beror på hur det ursprungligen implementerades. Vid val av föregående år väljer programmet föregående kalenderår. Detta är inte ett fel i programmet utan en följd av hur funktionen/urvalet har skapats. Vi är medvetna om att detta scenario kan påverka användare med brutet räkenskapsår och därför har vi registrerat det som ett önskemål inför framtida förbättringar. Ha en fin dag. /Tinna
Hej @STeroS948 Välkommen som ny forummedlem. I hjälpavsnittet Ansök om rot-/rutavdrag från Skatteverket beskriver vi hur du gör när din kund har betalat sin del av kundfakturan och det är dags att ansöka om pengar för utfört rot-/rutarbete genom att ladda upp en fil från programmet hos Skatteverket. Vill du att vi kikar på det tillsammans så är du alltid välkommen att slå en signal till vår support så visar vi dig gärna. /Tinna
Det ska jag absolut göra! Vi har samma mål, att ha ett bra program.
Awesome