Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDet bör räcka med att göra följande.Var hittar jag mitt GLN-nummer?I de flesta fall då en leverantör efterfrågar ett GLN-nummer räcker det med att hänvisa till att ni kan ta emot e-fakturor. Uppge ert organisationsnummer samt att InExchange är er VAN-operatör.Behöver den som efterfrågar ytterligare information så kontakta Visma Spcs support som hjälper dig vidare och har möjlighet att ge dig ett likvärdigt identifierings-nummer.Annars gör du så att du ringer in på 0470 - 70 62 00 så kan supporten hjälpa dig att ta fram ett likvärdigt id nummer./Joachim
HejOm fakturan och betalningen bokförts i olika år så kan du inte få det att bli noll i 2023. I 2023 hade ni fortfarande kvar er fordran/Skuld och den måste synas i bokslutet i 2023.Fordran/Skulden nollas först när betalningen bokförts i 2024 och kommer därmed inte vara med i 2024 års bokslut./Joachim
Hej @bitjuggler , Har jag förstått det rätt att din redovisningskonsult använder Visma Advisor? Om så är fallet är det din konsult som ska bjuda in dig till samarbete via Visma Advisor, och inte tvärtom. Det är endast när konsulten inte arbetar i något av Visma Spcs program som konsulten bjuds in via Visma eEkonomi. Hoppas detta hjälpte dig i din fråga. Du får gärna återkoppla här i tråden så att vi vet att det löser sig för dig. Ha en fin helg! /Agnes
Hej! Ursäkta lite sen feedback på ditt svar men angående den sista delen i frågan med att kunna ha "Valt Bankkonto" för "kredit" posten, så är det ju lite vitsen när man använder sig av Matcha i "Kassa & Bankhändelser". Ett utlägg kan ju ha gjorts via olika betalmetoder, t.ex. Företagskort, Kreditkort, Swish, och dessa ligger ju som olika kontonummer i Visma (1920, 1930, 1940....). När man då klickar på matcha i listan över händelser på det aktuella kontot och sedan väljer in ett bokföringsförslag som stämmer överens med utlägget, så är det ju smidigt att konteringen hämtar kontonumret från just det aktuella kontot som händelsen är skapad i. Så som det fungerar med standardförslagen. Med din lösning behöver jag ju skapa 3 likadana bokföringsförslag för varje typ av inköp, ett med varje kreditkonto, och sedan se till att välja rätt. Det vore ju bättre att den smarta inbygda funktionen kunde användas även vid egenskapade bokföringsförslag.
Ah, tusen tack för snabbt svar!Vänliga hälsningarMonica
Awesome