My Areas

Sign in to follow product and topic areas and get a shortcut in this menu
cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
Recent topics

Hej igen @B4ld3r Kul att du gillade filmen och förklaringen! När det gäller texterna i dina kunders Swish-betalningar och om dessa meddelanden kommer med eller inte, har jag fått information om att Visma eEkonomi kan läsa in meddelandena, förutsatt att din bank inkluderar dem i kontoutdraget. Så slå en signal till din bank och kontrollera vad de skickar med. Hoppas det löser sig på bästa sätt. /Tinna
Hej @sebastian45 Tack för att du kontaktar oss och välkommen som ny forummedlem. Jag hoppas att du har haft en bra UF-år och att du har trivts bra med att arbeta i Visma eEkonomi. Alla våra UF-avtal löper till sista juni och sägs därefter upp per automatik. Har du några andra frågor eller funderingar så finns vi här. Ha en fin dag dag /Tinna
Hej Tack för att du kontaktar oss. Vad jag förstår så har du Visma eEkonomi Pro och i den programvarianten kan du ställa in på leverantörerna vem som ska attestera fakturor för en specifik leverantör. Då skickas fakturan för attest endast till den användare. Läser mer i vårt hjälpavsnitt Attestera leverantörsfakturorFör den som använder Visma eEkonomi Smart ser hanteringen något annorlunda ut. Där anger du behörighet för användarna under Inställningar - Behörigheter samt väljer vilka programdelar användaren ska kunna se/ha tillgång till.Läs mer i hjälpavsnittet Attestera leverantörsfakturor och i Behörigheter Vill du ha ytterligare hjälp eller att vi visar i ditt program rekommenderar jag att du slår en signal till supporten så visar vi gärna. Ha en fin eftermiddag./Tinna
Hej @Pallen Tack för att du hör av dig till oss. Med Nordea skickas inga betalningar direkt till banken när du skapar en faktura. Valet “Bekräfta betalningar innan de skickas till banken” som du hittar under Inställningar - Företagsinställningar - Fliken Faktureringsuppgifter påverkar om du signerar fakturorna en och en, eller om du vill välja vilka betalningar som ska signeras tillsammans. Har du inte rutan ibockad signerar du betalningarna en och en. Så denna gången får du signera betalningarna en och en och sedan kan du gå in under Inställningar - Företagsinställningar, Fliken Faktureringsuppgifter, längst ner under Leverantörsfakturor, finns “Bekräfta betalningar innan de skickas till banken” så blir det lite smidigare nästa gång. Får du det inte att fungera så slå en signal till supporten så kikar vi på det tillsammans. Ha en fin dag./Tinna
Hej @Karl_K Välkommen som ny forummedlem. Vad jag kan se så verkar du ha Visma eEkonomi Bokföring och i den varianten finns ingen funktion för kundfakturor. Antingen får du bokföra helt manuellt genom att skapa en manuell verifikation under Bokföring - Verifikationer eller så uppgraderar du din programvariant till Visma eEkonomi Smart där du får mer automatik och hjälp. Jag har full förståelse för att det kan kännas svårt att bokföra och att det kan ta sin tid men med rätt programversion sparar du väldigt mycket tid och energi. Slå gärna en signal till vår oss på telefon 0470-706200 så ska vi se över vilka behov du har och vilket program som passar dig bäst. Välkommen att höra av dig till supporten. /Tinna
Awesome