Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Karl_K Välkommen som ny forummedlem. Vad jag kan se så verkar du ha Visma eEkonomi Bokföring och i den varianten finns ingen funktion för kundfakturor. Antingen får du bokföra helt manuellt genom att skapa en manuell verifikation under Bokföring - Verifikationer eller så uppgraderar du din programvariant till Visma eEkonomi Smart där du får mer automatik och hjälp. Jag har full förståelse för att det kan kännas svårt att bokföra och att det kan ta sin tid men med rätt programversion sparar du väldigt mycket tid och energi. Slå gärna en signal till vår oss på telefon 0470-706200 så ska vi se över vilka behov du har och vilket program som passar dig bäst. Välkommen att höra av dig till supporten. /Tinna
Hej @Sofia83 Välkommen som ny forummedlem. Anledningen till att du inte får beloppen uppdelade ett och ett i Visma eEkonomi beror på att du verkar ha den gamla kopplingen med Swedbank. Om du vill använda den nya och få hjälp att packa upp klumpsummor går du in under Inställningar - Kassa-och bankkonton - klicka på kontot - Uppgradera bankkoppling och du behöver även kontakta banken för att ändra avtalen hos dem också. Sedan tror jag att du får en enklare resa i programmet. Läs gärna vårt tips För dig som använder en äldre version av bankkoppling med Swedbank och Sparbankerna. Efter att du uppdaterat din bankkoppling kan det vara bra att känna till att om du tidigare arbetat med betalningsfiler och filen från banken innehåller både betalningar från betalningsfil och från nya kopplingen, packas dessa inte upp. Då behöver du vänta tills filerna/klumpsumman endast innehåller betalningar från nya kopplingen. Ha det gott och välkommen tillbaka till forumet framöver. /Tinna
Hej @Manuela Tack för att du kontaktar oss. Om du har manuellt betalat en faktura som har kommit in via AutoInvoice och inte valde alternativet "Skicka inte till bank" vid betalningstillfället, och nu vill matcha verifikatet med leverantörsfakturan i Kassa- och Bankhändelser, men stöter på problem, kan följande steg hjälpa dig att lösa situationen: Gå till Kassa- och bankhändelser och hitta den aktuella bankhändelsen som motsvarar din manuella betalning.Om händelsen redan har matchats felaktigt behöver du först välja Ångra matchning för att ta bort den tidigare gjorda matchningen.Efter att ha ångrat den tidigare matchningen, välj bankhändelsen igen och denna gång klicka på Matcha.I fältet Bokföringshändelse väljer du alternativet Betalning av leverantörsfaktura.Välj sedan den korrekta leverantörsfakturan som du har betalat från listan över tillgängliga fakturor.När allt är korrekt ifyllt, välj Bokför för att genomföra matchningen. Om problemen kvarstår eller om du vill att vi kikar på det tillsammans så är du välkommen att kontakta vår kunniga support genom att ringa 0470-706200. Ha en fortsatt fin dag. /Tinna
Hej @paul mwasa Det är alltid svårt att felsöka i ett forum och speciellt vid problem där programmet upplevs långsamt för det är så mycket som kan spela in. Nätverket, hur mycket information som finns i företaget man arbetar i bara för att nämna några faktorer. Det finns också vissa tillfällen när vi gör uppdateringar/fixar som släpps till produktionsmiljön där användare som arbetar längre perioder i programmet kan uppleva längre svarstider. Dessa pågår dock i väldigt korta intervaller. När det gäller meddelandet Ett fel uppstod så är det viktigt att ni, våra kunder, kontaktar vår support när det sker för att vi ska kunna felsöka kring varför det uppstår samt förebygga att meddelandet dyker upp. Tack för att du hör av dig och ha en fin dag. /Tinna
Hej @Montören Välkommen som ny forummedlem. Idag skriver eEkonomi inte ut SEK på de svenska fakturorna men du får gärna registrera det som ett önskemål till våra utvecklare av Visma eEkonomi via Feedback och förslag. Tills vidare får du lösa det antingen via en textrad på fakturan eller om du väljer engelska som språk på kunden. Då kommer dock alla texter att skrivas ut på engelska men det kanske kan funka som en workaround? Ha en fin dag. /Tinna
Awesome