Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hur du gör beror lite på vilken variant av eEkonomi du har. Testa att bokföra en inbetalning inne på fakturan och välj då Annat konto / 1630.Om du inte har den möjligheten bokför du betalningen mot kassakontot och sedan gör du en korrigering där du krediterar kassakontot och debiterar skattekontot.
Jag har kvitto på betalning av 12 339 kr följt av returen. Sen är nästa kvitto på 16 288 kr där jag betalade mellanskillnaden 3 949 kr, vilket jag ser nu står specat på kvittot enligt följande:Totalt inkl. moms 16 288 kr Payment transfer from order x: 12 339 kr Card: 3 949 kr Betald summa: 16 288 kr
Hej @Hania S Vad kul att du vill byta till Visma eEkonomi. På sidan Vi hjälper dig med flytten till Visma eEkonomi beskriver vi exakt hur du går tillväga och vilka uppgifter du får med dig över till eEkonomi. I Visma eEkonomi finns funktionen manuell reskontrabokning där du kan registrera kund- och leverantörsfakturor skapade utanför Visma eEkonomi Smart via en manuell verifikation. När verifikationen bokförs visas fakturorna som obetalda under Kundfakturor och Leverantörsfakturor. Varmt välkommen till forumet och till Visma eEkonomi. /Tinna
Hej @oliwia66 Tack för att du kontaktar oss. Ser att du redan fått svar av AnnicaL och jag vill även skicka med ett tips om att du direkt i programmets funktion. Här kommer en instruktion för hur du justerar anskaffningsvärdet om du av någon anledning har angett fel anskaffningsvärde för tillgången, till exempel om momsen är inkluderad i kostnaden.Fältet Anskaffningsvärde kan ändras fram till den första avskrivningen har gjorts för anläggningstillgången. Efter det kan ändringar göras via åtgärdsmenyn. Efter gjorda ändringar, beräknar programmet fram ett nytt Avskrivningsunderlag och Redovisat värde och justerar storleken på framtida avskrivningar. 1. Välj Bokföring - Anläggningstillgångar.2. Välj från listan den anläggningstillgång som du behöver ändra anskaffningsvärdet för. 3. Välj Åtgärder - Justering av anskaffningsvärde.4. Ange det nya anskaffningsvärdet.5. Välj Spara.När du justerar anskaffningsvärdet justeras även avskrivningsunderlaget med motsvarande belopp. Justeringen påverkar också framtida avskrivningar. Ha en fin dag /Tinna
Okej, då vet jag det. Tack!
Awesome