Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @bewell! Jag undrar om du möjligen gör bokslutet i ett annat program än Visma eEkonomi? Om du gör bokslutet i ett annat program så ska du inte göra det sista steget Slutkontroll, Istället ska du exportera en SIE-4-fil. Återkom om så inte är fallet så får vi kika vidare på detta! Trevlig helg! /Tinne
Hej @Jocke - JP Ekonomiservice! Vi har haft ett fel kring detta, gör så att du ringer in till mina kollegor på supporten så hjälper de dig att åtgärda felet. Trevlig helg! /Tinne
Om bolaget har sålt varorna har detta genererat intäkter, om de i stället finns kvar är det varulager=tillgång. Men det är klart att det ni satte in extra utöver aktiekapitalet ska bokföras korrekt. Om det klassificeras som lån eller eget kapital (aktieägartillskott) påverkar inte tillgångarna eller resultatet, men det ger bättre soliditet (eget kapitals andel av totala tillgångarna) om det är aktieägartillskott.En omstart är absolut inte nödvändigt. Du ska göra en omkontering på samma datum som insättningen, eller per 231231. Om det ska vara aktieägartillskott ska ni skriva ett avtal om detta, besluta om det är villkorligt eller ovillkorligt vilket styr villkoren för eventuell återbetalning, och debitera lånekontot samt kreditera 2093 Erhållna aktieägartillskott. Det är inte fritt eget kapital och kan inte tas ut hur som helst.Enklast är helt klart att fortsätta betrakta det som ett lån från närstående.
Hej @Rösjöns Tomtägareförening Tack för att du skriver till oss. Vi har svårt att fastställa vad som blockerar i filen, men ett tips är att du öppnar filen i anteckningar och granskar vad som står på rad 307. Eventuellt kan du ta bort tecknet och försöka ladda in det i programmet igen, men vi kan inte garantera att det kommer att fungera. Om du väljer att göra det är det dock på egen risk. Ha en fin dag /Tinna
HejEn felaktigt överförd kundfaktura kan nog inte bokföras som kundförlust. Så mitt förslag blir en manuell verifikation:Debet 1510 100 krKredit 6350 100 krOvanstående bör innebära att du får avstämning på din kundreskontra.Vänliga hälsningarRoffaK
Awesome