Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej,Nu har jag pratat med Skatteverket. Utdelning, som alltså är en skuld från bolaget till aktieägaren, ska deklareras som skuld i rutan 2.48. Så det är fel, som du skriver ovan, RoffaK. Även om beslutet om utdelning sker efter årsskiftet och alltså verifikationen sker efter dess, så ska skulden deklareras. Så det vore bra med en uppdatering av deklarationsmodulen. Jag får lämna in på papper, för att det ska bli rätt.Med vänlig hälsning,Erica
Hej @Fd medlem Tack för att du skriver till oss. Från min sida kan jag inte se att du har något program alls registrerat hos oss. Har du möjligen ditt program via din redovisningskonsult? Gör så att du tar kontakt med vår avtalsavdelning på telefon 0470-70 62 50 Öppet vardagar: 9-12 så hjälper vi dig gärna. Vi har även självservice som är öppen dygnet runt men just i ditt fall behöver du ringa oss. Välkommen /Tinna
Hej @hocke_ Ser att du fått svar från @KABE Husbilsklubb så jag bara inflikar med hjälpavsnittet Rätta tidigare periods momsredovisning Ha en fin vecka /Tinna
Om du är momsredovisningsskyldig så är all försäljning du gör underlag för momspåslag.Så t ex om du köper in en vara från en privatperson, som inte är momsskyldig, så finns ingen moms att lyfta av. Däremot om du senare säljer varan skall den momsas.Så ja, du skall lägga på moms på varan.Någon kommer säkert svara att det finns undantag, så då får du läsa de också.
Hej @bewell! Jag undrar om du möjligen gör bokslutet i ett annat program än Visma eEkonomi? Om du gör bokslutet i ett annat program så ska du inte göra det sista steget Slutkontroll, Istället ska du exportera en SIE-4-fil. Återkom om så inte är fallet så får vi kika vidare på detta! Trevlig helg! /Tinne
Awesome